saltstian 47 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 kan noen hjelpe meg si ID på dene koralen :rolleyes: Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Seriatopora Hystrix Quote Link to post Share on other sites
saltstian 47 Posted February 1, 2014 Author Report Share Posted February 1, 2014 Takker :-) Quote Link to post Share on other sites
Tomas 233 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 tilsvarende type som jeg er på jakt etter, si ifra om du vet om avleggere. Min store koloni tok kvelden i fjor og er på jakt etter samme fargekombinasjon. Quote Link to post Share on other sites
lars-rune 10 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Har sett at saltvann har mange avlegger av denne inne nå Quote Link to post Share on other sites
Agathos 260 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Er grenene mellom 2 og 5 mm i diameter er det Seriatopora hystrix, er grenene mer enn 5 mm i diameter er det S. stellata. Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Stellata er gjerne ikke fullt så spiss i tuppene som hystrix. Quote Link to post Share on other sites
Agathos 260 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Stellata er gjerne ikke fullt så spiss i tuppene som hystrix. Oki, men de kan bli spisse nok (se bilde under), grenene er også ofte kortere enn hos S. hystrix. http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0910 Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 tilsvarende type som jeg er på jakt etter, si ifra om du vet om avleggere. Min store koloni tok kvelden i fjor og er på jakt etter samme fargekombinasjon. Jeg har masse avknekk av denne, men de er ordentlig rosa. Fargen på denne korallen varierer mye med lys og trivsel, og når jeg kjøpte denne, var den som bildet til saltstian. Quote Link to post Share on other sites
Tomas 233 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Da har vi en date Tom! Åssen er det til uka? En sjans for at du er hjemme på dagtid eller er hjemme tidlig en dag? Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 Sjelden hjemme før ved 17-tiden, men er sådan hver dag bortsett fra torsdag hvor jeg skal til møtet i Oslo Ak på Oppsal. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts