Jump to content

Antonsen's Anemone og Krabbe kar

Recommended Posts

• Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sommeren er en stille tid, men  legger ut et bilde slik det fremstår i dag.  Akvariet er egentlig helt fullt nå, få steder hvor steinen vises og det var slik jeg så det for meg for over 3 år siden. 

ps, ettersom Gorgoniane vokser mye har jeg kuttet 2 avleggere som er plassert bak og når de vokser seg høye blir det plutselig høyt på midten også  

Posted Images

Takk for at du deler disse flotte kara med oss Svein.

takker Per Arne det kommer seg sakte men sikkert............og for de som er lei av anemoner og krabber i video og bildeformat, bare å hoppe over:-).....dere vet hva dere får.

Dette er like mye en logg for meg som eksponering :-)

Svein

Måtte få festet på film hvordan et sjø eple tar til seg mat, veldig fasinerende å følge med på at den putter en og en tentakkel ned i munnen og "slikker" i seg plankton. Jeg fòrer daglig med litt plankton og det ser ut til at den trives . Still filmen inn på HD slik at den vises klart,da får man også sett munnen tydelig

Svein

Takker dere og jeg er godt fornøyd med små akvarier, ok litt mere stell, men nå har jeg ikke ekstrem angst for litt alger, en del av livet i saltvann;-)

og så er det lettere å fylle opp og vil man ha et spesifikt artskar er det helt ypperlig.

Til og med små dyr blir store, som feks denne lille sjarmerende reka

"Sexy anemone shrimp"(Thor amboinensis)

ca 2 cm

003ferdig_zps2c29df1d.jpg

Svein

• 1 month later...
En ting er sikkert Svein, du trenger ikke noe bedre kamera enn du allerede har. Krystallklart og flott bilde.:!:

Har du brukt stativ og fjernutløser?

Takk for det Tom, fikk et nytt kamera i presang til Jul som jeg har begynt å teste med disse bildene, Canon 700D (+100mm macro)

Så hvis det er noen som har lyst på et gratis speilrefleks kamera, Canon 30D som jeg ant. har tatt 20000 fiskebilder med så bare si ifra. Fremdeles et svært godt kamera.

De fleste bildene blir tatt med "frihånd" bruker stativ på noe av det som ikke beveger seg

(et lite tips, kan man skyte med håndvåpen, da kan man skyte med et fotoapparat, kunsten er og ikke nappe av skuddet8-)8-)

Svein