Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
4jazz

Glassrosene har tatt overhånd

Anbefalte innlegg

Nå klarer jeg ikke å holde glassrosene mer i sjakk. Har forsøkt alt med kjemi og brent de, men de popper opp. Kjøpte også trereker som skulle ta de små, men det merket jeg ikke noe til. Nå ser det ut til at jeg må la hele akvariet gå. de popper bare opp og opp på nye steder hele tiden og formerer seg noe satans.

Noen tips ut over de vanlige?

Glassroser.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville startet opp med en sprøyte fylt med 35% eddik essens og tatt kverken på de største først. De er lettest å treffe med sprøytespissen. Husk at du må få sprøytespissen inn i stilken og så injiserer du eddikessens i hver enkelt.

Det tar tid, men det virker (iallefall med de glassrosene jeg har hatt hos meg.

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det tilfellet der ville jeg kostet på meg en fresh start. Kok eller kast steinen for så å sette inn ny. Så får du bekjempe glassroser hvis de dukker opp i den nye.

Hvis du ikke har tolmodighet ut av en annen verden da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del som har hatt gode resultater med å henrette jævelskapet med strøm :-). Tror det var noen her på forumet som hadde lagt seg en strøm lanse.

Er ellers enig med Adrian F at en aldri bør koke LS, Kan faktisk være svært farlig dersom feil type zoa følger med i gryta. Sikkert andre giftige dyr også som kan avgi giften til gass ved koking. Cooking som de sier i statene er noe annet, da ligger steinen i mørkt i saltvann og en bytter vann jevnlig. Tanken er at de naturlige bakteriene skal bruke opp eventuelle overskudd av næring i steinen, uten at det tilsettes ny næring fra vannsøylen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en keiser....de spiser glassroser som bare det....også selger du den videre når det er tomt...

Har selv brukt den metoden og vet om flere som har gjort det med hell.

Trygt og billig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomentosus er tingen. Utrolig effektive. Har 2 stik til deg om du gidder å komme til møre :)

Jeg har en til utlån i Drammen. Det er i hvert fall noe nærmere :-)

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte en gang mase ls som så son ut får en billig og vasket og skrudet den i fersk vann ble kvit 90% men noe overlevde eter 5 timer i kalt ferskvann så det er tøffe og bli kvit :mad: så tok jeg resten med eddik. men i med det ikke er mer ls en det der hade jeg kjøpt lit ny og trørlakt den du har en stund og vasket den. får så og føre den til bake da vil du få liv i den at eter en stund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

chelmon rostratus fungerte for meg og rører ikke korallene mine men er velig kresen for mat så hvis du skal kjøpe denne fisken må du kjøpe en som spiser frosen mat allerede.

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+25+212&pcatid=212

en annen fisk jeg hadde som var rå på glassrose er Chaetodon kleini men denne nappte / spiste lpsene mine også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker

Takk for svar. Jeg har laget meg elektrisk lanse. Det funker bare en uke for de er aggressive og popper opp igjen overalt i form av små satelitter de sender ut.. Dersom jeg får låne eller tak i knaskefisken prøver jeg det først. Ellers er Robin73 sitt forslag slett ikke dumt og forholdsvis enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dersom du vil låne filfisken så er det greit. Jeg har purret på fella mi, og håper at jeg har den i morgen, så da kan jeg sende deg en PM når den er fanget.

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

hold an littegrann. Jeg tok en krafftig runde med brenneren min igjen. Da skjer det noe med kjemien i vannet som disse ikke liker. De krymper til bittesmå klumper og blir blå. Derfor ser det greitt ut nå. Jeg vet fra før at de vil snike seg opp igjen,men det har ikke vært så kraftig som denne gangen. Fiskene er helt upåvirket av dette.

Men de kommer tilbake. Derfor skal jeg følge opp med brenneren og det Aitasia exit-middelet jeg har inntil videre.

Noen som har sett file fish til salgs i butikker Oslo Akershusområdet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei

hold an littegrann. Jeg tok en krafftig runde med brenneren min igjen. Da skjer det noe med kjemien i vannet som disse ikke liker. De krymper til bittesmå klumper og blir blå. Derfor ser det greitt ut nå. Jeg vet fra før at de vil snike seg opp igjen,men det har ikke vært så kraftig som denne gangen. Fiskene er helt upåvirket av dette.

Men de kommer tilbake. Derfor skal jeg følge opp med brenneren og det Aitasia exit-middelet jeg har inntil videre.

Noen som har sett file fish til salgs i butikker Oslo Akershusområdet?

Vet de har hatt filefish på Tam Alna, var en tur innom der for en uke siden.

De sliter med noe cites (papirtrøbbel), så får ikke solgt noe koraller der ennå.

Rett meg på siste påstand hvis noen vet om det har vært endringer.:mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder også på å gi opp nå.. Jeg låner gjerne filefishen av deg Roar, dersom ikke trådstarter vil. Kan gi deg noen knapper i betaling ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg holder også på å gi opp nå.. Jeg låner gjerne filefishen av deg Roar, dersom ikke trådstarter vil. Kan gi deg noen knapper i betaling ;)

Ja nå har jeg egentlig lovet den bort til Rekeboy, men vis ikke han trenger den ennå så kan kanskje du få den først, men da må du høre med han.

Jeg må bare få den ut først :mad: Nå er det i hvert fall tomt for glassroser her :-)

Trådstarter har jeg ikke hørt noe fra.

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk Roar. Har du en avtale med han? Ikke meningen å kuppe tråden. Har gitt opp å vente på Berghia og føler at 3 x Chelmon er nok.

Endret av selje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit for meg

Hei!

Jeg trenger ikke og få den fisken av Roar enda,

Du kan godt få låne den, så du kansje kan bli kvitt glassrosene.

Denne fisken elsker glassroser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå