Gå til innhold
jasi69

Box of Water II

Anbefalte innlegg

"boksen" til høyre for rollermat hva er det ?

Deltec sin eco-cooler som styres via en Aqua medic t-controllor

[ATTACH]27598[/ATTACH]

[ATTACH]27599[/ATTACH]

Eco-cooler_0.jpg.132f6244b64323d08b4ad8c778061110.jpg

t-controller-twin.jpg.41af6737bb4cf75e31e064b350c1f939.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan løste du tilkoblingen av rollermat'en?

Fikk en slik en i posten i dag, og hadde tenkt å montere den opp. Men jeg fikk en dårlig magefølelse på å bare klaske rørene inni boksen uten lim... Vanskelig å få tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjelden jeg kommenterer oppsett. Men jeg må GRATULERE med ett meget flott akvariet. Både mht. design og layout, Aqua scapingen, det funksjonelle og deling av kunnskap på oppsettet. RESPEKT!.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må jeg bare si takk :)

alt går sin gang her så ikke så mye å fortelle om. mine svarte klovner er produktive og legger med jevne mellomrom egg. tenkte det kunne vært kjekt å forsøke med oppdrett men vet ikke hvor jeg eventuelt skal begynne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan synes du de automatiske tilsetningene fra KZ funker? Kjører du forresten Zeovit i tillegg?

Ta gjerne flere bilder av korallene dine (og da helst Acropora for min del:mrgreen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan synes du de automatiske tilsetningene fra KZ funker? vanskelig å si . di ligger liksom bare dær. koraller har ok utfarging og vekst. kunne godt tenkt meg bedre farge. har en del grønne glassflater som indikerer næring i vannet..

Kjører du forresten Zeovit i tillegg? nei

Ta gjerne flere bilder av korallene dine (og da helst Acropora for min del:mrgreen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt for lenge siden sist innlegg.... men alt står bra til. Har forsøkt å finne bedre løsninger på flere ting det siste året så til nå er følgende oppdateringer gjort: 1)Balling + i tillegg til reaktor for å holde MG og CA oppe.Har kjørt Aquaforest balling produkter, men gikk tom for MG rimelig fort. Forsøker balling fra Korallen nå.

2) Theiling Rollermat: fungerer for så vidt bra men har alltid slitt med partikler i vannet så jeg bestemte meg for å lage et par filtersokk holdere og ha filtersokk i tillegg på alle rørutløp i sumpen. Utløpet fra Rollermaten var tett i løpet av de første 12 timene. Det samme var filteret før retur pumpa. (så her må det handles flere filtersokker) tenker jeg må ta en kontroll av rollermaten og se at alt ligger rett.

3) Cyano - har slitt med cyano i det siste og tror det kommer i fra RO vannet som ikke er helt rent nå om vinteren... så jeg er på jakt etter nytt større ROsystem (DD 125GPD kjøres i dag). Vurdere Vertex Puratek eller Spectrapure Maxcap

4) Sirkulasjon: Jeg kom over en lite brukt Abyzz A200 pumpe som jeg og kjøpt en Korallenwelt keramikk skjuler til, men jeg fikk det aldri til slik jeg ønsket så jeg tenkte jeg skulle forsøke med Maxspect Gyro xf180 når den kommer ut. Jeg er nok mest spendt på hvor mye støy den lager...

003.JPG.f1f7bb756ddece932bb6b38d70212b39.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin fisk. Keisere er konge, og har et ufortjent dårlig rykte som SPS-nappere.

Fornøyd med rollermaten? Hvor lenge varer en rull med filtermatte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rollermaten. Jo egentlig fornøyd. I starten varte en rull max 30 dager men det går mye lengre nå. Har satt opp filtersokk på utløpet og den samler opp mye som slipper igjennom. Det kan være at rullen ikke ligger perfekt men jeg ser ikke hvordan den kan ligge feil. Skal kjøpe theiling sin rull neste gang og se om den er bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sps problemer .... Et par av mine acropora ble for en tid tilbake delvis hvite og uten skinn. Sist helg spredde dette seg til flere andre acropora og i går kvled ble drastiske tiltak satt i verk for å redd så mange som mulig. Alle sps fjernet fra hovedkaret - gjennom Coral RX dip. http://www.coralrx.com/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=18Spylt og så gjennom seachem dip, så spylt igjen før plassering i karante kar. Nå er det bare å få satt opp noen gamle hqi lamper og flytte balling over.... Før alle fingre krysses. Hovedkaret ser heller tomt ut nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stund siden noe nytt men har funnet ut at de muligens (uten at noen vet svaret) kan være en from for bakterie. Hadde et cyano utbrudd for vel en mnd siden som ble behandlet med chemiclean. Kan være ar det forstyrret balansen i karet sammen med aktivt kull

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at jeg hadde fått en PM av deg angående Siporax. Svarer deg her, da PM ikke fungerer på min brukerkonto.

Det bruker jeg fremdeles. Hvordan det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte bare på om hvordan du synes det virker og om du kjører andre ting i tillegg? Bio pellets, Refugium, kull?

Har plass i sumpen og har sett hvor god effekt det har hos andre. Mangler bare å finne en leverandør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også vært på jakt etter siporax men synes prisene er vel stive til at jeg har kjøpt noe enda. vet du pris hos tropehuset Frode? jeg tenker 10 liters spannene og ikke 1 liters boksene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lurte bare på om hvordan du synes det virker og om du kjører andre ting i tillegg? Bio pellets, Refugium, kull?

Har plass i sumpen og har sett hvor god effekt det har hos andre. Mangler bare å finne en leverandør...

Det er jeg faktisk usikker på, må jeg ærlig innrømme. Jeg brukte riktignok veldig lite LS, men samtidig slet jeg periodevis med cyano. Korallene farget derimot bra ut, og næringsverdier holdt seg lave.

http://saltvannsforum.no/forum/forum/diverse/medlemmers-akvarium/24732-askimrevet-ii?p=467764#post467764

Kjørte dette i kombinasjon med kull, skummer og Rowaphos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et fint bilde over hvordan mine filtre i RO anlegget så ut etter at Stavanger Kommune bestemte seg for å spyle vannlednings nettet den dagen jeg skulle lage vann!!!

Det usikre er om jeg må bytte membran og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå