Jump to content

Hvordan fjerne purple clove polyp fra LS

Recommended Posts

Noen sommerfuglfisker skulle vel gjøre susen...:-)

Ja. Har tenkt på det og men da går det vel hardt utover sps'ene og...

Tenker det blir å ta ut alle steinene og fjerne alle sps korallene som jeg skal ha før jeg forsøk å fjerne polypene. Kan jo se om jeg blir kvitt noen extra worms i samme slengen... :)

Kan selvsagt bytte LS med rester av Sps samt polyper i rene steiner /død LS hvis noen kunne tenke seg det

Kan selvsagt bytte LS med rester av Sps samt polyper i rene steiner /død LS hvis noen kunne tenke seg det

Ja det kunne vi, men vi bor litt langt fra hverandre, men du skal kanskje ikke kvitte deg med alt med en gang, i tilfelle det blir Stavangertur til sommeren tenker jeg på :?:

Mvh Roar

Edited by Roar
  • 1 month later...

Da nærmer det seg helgen da jeg skal rydde i akvariet og samtidig forsøke å kvitte meg med disse lilla polypene.

Tenkte jeg skulle hente sjøvann og dyppe dem i det kalde vannet. Da vil jeg kunne holde eventuelle sps koraller over vann og ikke skade dem. Ser jo at disse polypene er over alt på alle steiner så det blir en forholdvis stor jobb. Går ut fra at kaldt vannsdypp og vil drepe resten av steinen men det får bare være.

Enten det ellerså må jeg forsøk å vaske dem bort med Eddikvann og svamp...

Har hatt de avgrenset på søyla lenge. Har vel i grunnen bare akseptert at de er der, og plasserer i hovedsak koraller som kan forsvare seg i der det har vokst seg.

Sonic scrubber er helt nytt for meg!! Det må jeg sjekke ut!

Tror ikke du skal satse på sommerfugler, jeg hadde 4, og kunne ikke se at de nappet noe på polyppene. De fant vel andre koraller som smakte bedre. Nå var ikke det grunnen til at jeg hadde de i akvariet heller. 3 red sea og en tinker's butterfly. Nå finnes det sommerfugler som er enda mer hissig på koraller enn det, men du har jo som sagt andre koraller også.