aequitas 10 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Hvordan få fjernet en hjemmelaget bakvegg i et RSM kar? Dette er limet sammens med tec-7:P brukt til ferskvann vistnokk. Skal vel mere til en et olfa blad. Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Olfa knivblad og tålmodighet pleier å komme langt, ellers er vel pianotråd (tror jeg det heter) en mulighet. Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Så bruker du stålull uten såpe til å slipe vekk den siste hinnen. Quote Link to post Share on other sites
aequitas 10 Posted September 7, 2013 Author Report Share Posted September 7, 2013 Så da er det en mulighet alltså Vurderer kjøp av et RSM250 kar" da jeg vil utvide med en del liter":) Men vil vel ikke se så fin ut bakveggen etter all slipingen tenker jeg. Quote Link to post Share on other sites
Guest Vegard Myrvang Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Ser for meg det er endel jobb å få det pent. Hvorfor ikke beholde bakgrunn, det kommet kalkalger etter hvert og du kan feste koraller på den. Quote Link to post Share on other sites
Tom Anders 14 Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Ser for meg det er endel jobb å få det pent. Hvorfor ikke beholde bakgrunn, det kommet kalkalger etter hvert og du kan feste koraller på den. Har gjort samme som Vegard. Den veggen går iett med ls nå Quote Link to post Share on other sites
aequitas 10 Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Men bakveggen går vel helt opp. Tenker da på overreninga til bakveggen osv. Hvordan er det med lys i de rsm250 karene? Nevnte at det sto orginalt red sea max led lys i karet. Den var vel litt ny:p Vil ikke tec-7 gi fra seg noe gift stoffer i vannet over tid? Bakveggen er vel laget av isopor osv. Quote Link to post Share on other sites
jan rune 31 Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 Hei! Lyset i RSM 250 er vanligvis 6x39 watt T-5, men jeg aner ikke om de har kommet med noen LED/HQI oppgradering. Har sjøl brukt og bruker Tec 7 uten problemer i karret ;-) Mvh Jan Rune :-) Quote Link to post Share on other sites
aequitas 10 Posted September 9, 2013 Author Report Share Posted September 9, 2013 Var det jeg tenkte meg:) Men kanskje de har oppdatert noe. Om noen vet noe om det? Får se hva jeg bestemmer meg for om jeg skulle kjøpe dette karet. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts