Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Mr_Stian

Hvilket møbel til akvarie?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha meg ett akvariet nå snart, og greier ikke bestemme meg om jeg skal kjøpe ett brukt akvarie, eller om jeg skal få laget meg ett på mål. Eventuelt kjøpe ett brukt ferskvann akvarie.

Hvilke møbler er greie og bruke til og ha disse akvariene oppå? Hvis jeg får tak i bare selve glasset? Er snakk om mellom 250 og 350 liter vil jeg tippe.

Kan jeg kjøpe noe på IKEA f.eks som tåler og ha ett akvarie oppå eller må jeg få laget noe?

Kjenner det frister litt og lage mitt helt eget i stede for og kjøpe noe som andre har bygget selv om dette kanskje er det mest lønnsomme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei.

Jeg skal ha meg ett akvariet nå snart, og greier ikke bestemme meg om jeg skal kjøpe ett brukt akvarie, eller om jeg skal få laget meg ett på mål. Eventuelt kjøpe ett brukt ferskvann akvarie.

Hvilke møbler er greie og bruke til og ha disse akvariene oppå? Hvis jeg får tak i bare selve glasset? Er snakk om mellom 250 og 350 liter vil jeg tippe.

Kan jeg kjøpe noe på IKEA f.eks som tåler og ha ett akvarie oppå eller må jeg få laget noe?

Kjenner det frister litt og lage mitt helt eget i stede for og kjøpe noe som andre har bygget selv om dette kanskje er det mest lønnsomme...

Å få laget på mål koster skjorta. Du sparer MYE penger på å kjøpe et brukt kar å borre det selv, det finnes uttalige å velge mellom på finn, jeg betalte 1500 kr for min rio 300 liter og det er strøkent, så lånte jeg diamant bor å fikset det selv. Så får du jo også møbel med så du slipper å tenke på det, det må kun modifiseres litt for å få plass til en bra sump men dette er kose arbeid:-). Ellers kan du lage møbel av 1"x2" lektere, fikse noen plater på monter eller noen skapdører på ikea så har du et greit DIY møbel, men du sparer helt klart på å kjøpe brukt.

Mvh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med dere. Det tar mer penger og tid, men nå, er jeg veldig stolt av seg selv. Jeg har bestemt å kjøpe materialer, skjære tre, skru treskruer fast med teleskop magnet. Nå sitter jeg ved siden av kommode, og er veldig formøyd med effekt! Hvis du vil, kan jeg ta et bilde av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå