Imax 20 Posted August 25, 2013 Report Share Posted August 25, 2013 Hadde vært kjekt å stikke innom en dag det passer. Vil høste litt erfaringer til mitt eget nye oppsett Og alltid hyggelig å treffe brødrene fra Eiken Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted August 26, 2013 Author Report Share Posted August 26, 2013 Ja det er bare å komme. Satser på å bygge benk og legge belegg i denne uka. Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted August 28, 2013 Author Report Share Posted August 28, 2013 (edited) Bilder fra i går og i dag! Edited August 28, 2013 by Ramboroy Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 Her er det snakk om å gå All In virker hvertfall gjennomtenkt så langt. Stå på videre Roy, og takk for bildene. Gleder meg til bildene av karet med vann i kommer Quote Link to post Share on other sites
GauteG 235 Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Bilder er bra!!! Man legger merke til at jo lenger bort fra bykjernen man kommer, jo større blir tilgangen på riktig kjøretøy for jobben. Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted August 29, 2013 Author Report Share Posted August 29, 2013 Det blei en lang dag. Men er godt i gang med benken.:-) Quote Link to post Share on other sites
Roar 179 Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 Takk og pris for torx skruer. Dette blir solide saker :-) Mvh Roar Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted August 30, 2013 Author Report Share Posted August 30, 2013 (edited) Ja tror det burde tåle en del.;-) Dagens bilder. Edited August 30, 2013 by Ramboroy Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted August 31, 2013 Author Report Share Posted August 31, 2013 Da er akvariet på plass etter en god dag med gode hjelpere! Det er fylt med vann for å teste om det er tett og at det står greit med vekt i. Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 Er veldig usikker på hva eg skal bruke som bakgrunn men svart har eg alltid likt. Men så er det jo noen blå farger som ser fine ut. Tar imot tips og hva kan eg bruke? Farge,maling,film,folie +++:confused: Quote Link to post Share on other sites
saltstian 47 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Er veldig usikker på hva eg skal bruke som bakgrunn men svart har eg alltid likt. Men så er det jo noen blå farger som ser fine ut. Tar imot tips og hva kan eg bruke? Farge,maling,film,folie +++:confused: hei vis skal ha bakgrunn ikke blå vil jeg . vudere bakgrunn ser ut som stein feste avleger på blir jo lila dekt av kalager:rolleyes: http://webshop.korallen.no/products/bakgrunnsplate-39-x-66-cm er vefal et tips Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Tror jeg ville vurdert sort sotnings film. Da har du muligheten til å se igjennom bakveggen fra teknisk rom, men ser ikke teknisk rom fra "rett" side. Kan være praktisk ved vedlikehold og utplasseringer. Krever skraping av bakruta da. Quote Link to post Share on other sites
Rogerh 10 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Ser utrolig bra ut så langt dette:) Når det gjelder løsninger/ideer til bakgrunn så løste jeg min på følgende måte. Printet graderinger av blått på en side av en akryl plate, og monterte sort folie på den andre. Når jeg evt. går lei av det blå kan jeg bare snu platen og plutselig har jeg sort bakgrunn:) Vil nok kanskje anbefale deg en type plate løsning, da du sikkert etterhvert vil kunne se det positive i å kunne fjerne denne for å enklere ha innsyn ved vedlikehold, innspeksjon av koraller, fisk osv. fra baksiden. Andreas (Selje) vurderte mørk sotningsfilm, men tror ikke han angrer på at vi kom frem til at sortfolie var bedre. Sotningsfilmen slipper faktisk igjennom mye mer lys enn man skulle tro. Lykketil videre med prosjektet, og fortsett med masse bilder... det er jo morro følge byggeprossesen:) Quote Link to post Share on other sites
Imax 20 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Helt sinnsykt Roy! Gleder meg til å se dette i drift. Og jeg ser du har beregnet hårfint, så det går akkurat å skvise seg inn døra til det tekniske rommet Quote Link to post Share on other sites
StevenH 12 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 Noen uppdates fra dagen idag da? Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 En "plate" løsning tror eg kunne passe meg.:-) Kunne ikkje hatt noe lengre kar. Her er bilder etter Steven kom seg inn i huset mens vi var på middag.:confused: Quote Link to post Share on other sites
GauteG 235 Posted September 2, 2013 Report Share Posted September 2, 2013 Ha ha. Aure? Quote Link to post Share on other sites
StevenH 12 Posted September 2, 2013 Report Share Posted September 2, 2013 Jepp Såg så stusselig ut uten fisk i karet ;-) Quote Link to post Share on other sites
Roar 179 Posted September 2, 2013 Report Share Posted September 2, 2013 Du hadde jo noen fine dogfish for noen dager siden :rolleyes: Mvh Roar Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted September 5, 2013 Author Report Share Posted September 5, 2013 (edited) Det har vært travelt her dei siste dagene men her er noen bilder. Edited September 5, 2013 by Ramboroy Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted September 6, 2013 Author Report Share Posted September 6, 2013 (edited) Fikk hjelp til å lage en ramme som lampene skal henge i. Den blei sandblåst i går og satser på at den er grunnet i dag så eg kan hente den og gjøre den ferdig i helga. Edited September 6, 2013 by Ramboroy Quote Link to post Share on other sites
Ramboroy 50 Posted September 7, 2013 Author Report Share Posted September 7, 2013 Fullt kjør i dag også!:-) Bikkja hjelper også til med malinga! Quote Link to post Share on other sites
seeker 43 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 dette her blir nok kjempebra , må nok ta en tur til Eiken for en titt når ting begynner å gå seg til ....Lykke til videre ... Quote Link to post Share on other sites
Rogerh 10 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Ser utrolig bra ut ja, utrolig bra dokumentert med masse bilder.... det liker vi:) Quote Link to post Share on other sites
Imax 20 Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Grattis med koraller i karet! Milepæl Ellers er det jo et helt vannvittig prosjekt du har på gang! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts