Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Ramboroy

Ramboroy's 1160L

Recommended Posts

Har hatt noen buggs i akvarie og tok en kur me flatworm exit. Det tok ikkje lang tid før korallene sturet og slimet veldig. Hadde ferdig blannet saltvann men det ble noe sps og lps død. Den største tragedien ble den flotte pearlberryen. :( Noen som har erfaring med salifert flatworm exit?

Vi får bare håpe at fragsa vi kjøpte av deg av pearberry klarer seg , og vokser fort ...

Vi får bare håpe at fragsa vi kjøpte av deg av pearberry klarer seg , og vokser fort ...

Ser ut som at eg har en avlegger av pearlberry som overlever!:-) Om ikkje så må vi ha det i tankene.:-)

Hei. Det er lengesiden eg har vært aktiv her men det har vært et travelt år og blitt lite tid til akvariet. Ble pappa etter nyttår og mye å gjøre så akvariet har puttrett av seg selv.Var for en stund siden på hytta noen dager og kom hjem til en lekasje fra en pumpe.Vannstanden hadde sunket så mye at pumpene sugde luft og vann over hele gulvet.Har heldigvis sluk så det har tatt unna det meste av vannet. Laget 50 liter saltvann og fikk da alt til å gå som normalt. Korallene så ikkje så bra ut så det kan ha stått slik en stund og det har lekket mye mer en 50 liter. Kanskje flere dager og så mye som 300liter. Det levende ble bare verre og tok en måling på saltet og det var veldig lavt så skjønte da at osmose påfyllinga har stått på en stund. Sartet med noen vanbytter men korallene var for redusert så da startet det virkelig å dø koraller. Tømte 3 fulle saltbøtter med døde koraller og en del fisk tok kvelden. Har tatt flere vannbytter for å få det på gang igjen. startet med noen 200 liters bytte så en del 400 liter og har nå hatt 1000 liters bytte 2 ganger. Det ser ut til at det er ganske stabilt men det har jo vært en total kræsj!! Har selfølgelig vært lei av hobbyen den siste tiden men håper det kommer seg. Prøver nå å få det dekket på forsikringen men det er ikkje sikkert det vil gå. Trenger muligens litt hjelp med å få id på noen koraller siden dei vil vite hva dei skal dekke og helst bildebeviser.Ikkje sikkert eg trenger så nøyaktive navn men kan jo prøve mest mulig.

Uff, det var trist å høre. Been there, done that. Aldri noe gøy å fylle saltbøtter med døde sps :( Jeg kan hjelpe med ID. Bare post bilder her.

[ATTACH=CONFIG]n465516[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n465517[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n465515[/ATTACH] Ja eg fulgte med når du mistet en del og det er ikkje gøy å se på heller. Tar en test på noen bilder. Det er jo ny opplasting siden eg var her sist.

image_16048.jpg.24e48f2f00c61bdbe3c29e912878ebfc.jpg

Svarte seint nå men har ikkje vært så aktiv her i det siste. Men det er på bedringens vei. Det har kommet noe nytt sånn av og til. Prøvde å legge ut noen bilder tiligere men fikk det ikkje til. Er fornøyd med skummeren min deltec 2560. Men vurderer å bytte den i noe større om noen har noe for salg.