Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
guttungen

Lekkasje

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg var hjemme. Ble bsre litt bløt på sokken, svett i panna og små-stresset. Heldigvis står sumpen i kjelleren. Syns det var litt bløtere enn det pleier på flisene når jeg kom hjem, og når jeg begynte å tørke opp, dunket jeg borti returpumpa og slangen sprakk mer. Sånn går det når man bruker det man får tak i bare for å prøve om det går.... og når det går, blir den provisoriske løsningen permanent (til feilen oppstår) skulle jo bare se om det ble mer lydløst med reuturen tørt, og det ble det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vaskemaskin-avløpslange funker dårlig i saltvann :eek:

Det er ikke rart, denne slangen holder ikke salvann. Maritim eller båt butikker har godt utvalg av PVC slanger:!:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er ikke rart, denne slangen holder ikke salvann.

Det var jo det jeg sa :rolleyes: ;)

Svingte meg raskt nedom min nærmeste salte pusher (2min i bil) og kjøpte den silicon slangen jeg skulle kjøpt første virkedag etter utprøving. Kostet en hel 50 lapp :eek:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godt det er noen som tester ut slike ting så vi andre ikke behøver å gjøre samme feil.:D:D:D

Takk Guttungen;-)

Tok en for laget :D

Flaut, men lærerikt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vaskemaskinslange

Vaskemaskin-avløpslange funker dårlig i saltvann :eek:

Og dette sier du når jeg har det samme og er på ferie i Spania :mad: Men min slange er nesten ny men kommer til å skifte den raskest mulig etter jeg har kommet meg hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åjsann, det var flaks at du så det når du var hjemme.

Denne episoden må du skrive ned og huske, for tipper nestegang noe sånt skjer, så er du på ferie slik som Tore :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmere undersøkelse viser at slangen ikke er spist opp fra innsiden, men slitt istykker pga vibrasjoner fra pumpa. Denne slangen var koblet på innsuget til pumpa. Over kanten på sumpen og ned på gulvet til pumpa. Ca 5cm av slangen lå på gulvet, og der har vibrasjonene slitt hull på den lovelig tynne slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå