Jump to content

Oppblåste knapper, hvorfor?

Recommended Posts

Hei!

Har en knappekoloni som vokser jevnt og trutt, og ser ut til å trives bra. Ser at knappene mine "blåser" seg litt opp, da ved "tentaklene". Noen som vet hvorfor, eller er dette helt ok?

Takker for svar

Tore

Ikke jeg heller, men jeg roer meg med at det ikke er noe nytt :rolleyes:

Mvh Roar

sanasol er en type carbon tilførsel ved form av flere typer vitaminer. knapper generelt er sykt glade i vitaminer og da spessielt i c og d vitaminer. ikke gi ren citrus saft fra apelsiner osv, da selve sitrus syra er som gift for enkelte koraller og fisk generelt. jeg begynte med 2 ml daglig til mitt 700 liter system og sluttet med 15 ml annen hverdag frem til jeg la ned karret. flere har prøvd dette etter at jeg begynte med det og mange har sett efekten rundt dette. knappene får mer farge og lengre polypper og vil etter kort tid se mye friskere ut. hos meg fikk jeg høyere spredning på knappene også:) samme med lps. der fikk jeg lengre polypper. fisk har også godt av c vitaminer bla;) dette med fiskesprett skjønte ikke jeg noe av heller?? men husk en ting. ved tilføring av sanasol er man avhengi av en skummer. uten skummer vil vannet etter et par dager bli noe melkehvitt. men det skjer ingen ting. jeg har testet ut dette på 2 kar i tilsammen 7 mnd nå ca