Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
Tore Antonsen

Anbefaling av kamera?

Recommended Posts

Jeg kjøpte nettop en nokon D5200 og den er rå. Men kanskje litt dir. Koster vell rundt 7000 - 8000 kr plus en macro objektiv så havner du fort på 12-13 000. Macro er dirt . Det er vel det jeg ga for min 14000 med sigma vid vinkel objektiv og fjernstyrt utløser. Så disse er dire . Fordelen er at det er mulighet for å filme i full HD oppløsning og bilde kvaliteten er rå. Enkel å bruke og tar syk fine bilder

Jeg kjøpte nettop en nokon D5200 og den er rå. Men kanskje litt dir. Koster vell rundt 7000 - 8000 kr plus en macro objektiv så havner du fort på 12-13 000. Macro er dirt . Det er vel det jeg ga for min 14000 med sigma vid vinkel objektiv og fjernstyrt utløser. Så disse er dire . Fordelen er at det er mulighet for å filme i full HD oppløsning og bilde kvaliteten er rå. Enkel å bruke og tar syk fine bilder

HA HA!

Si ifra Vladis, når du trenger å teste det nye kamera på ett akvarium! *Toz Peker i retning Drøbak* :D

Jeg er og på utkikk etter kamera.. men jeg heller mot Sony A37 pga innebygget bildestabilisator... men i samme prisklasse så ligger f.eks Canon 650D også og Canon er standardmerket som brukes her i området :P

Jeg er og på utkikk etter kamera.. men jeg heller mot Sony A37 pga innebygget bildestabilisator... men i samme prisklasse så ligger f.eks Canon 650D også og Canon er standardmerket som brukes her i området :P

Skal ikke si så alt for mye vedr. Sony vs. Canon. Jeg kjenner selv kun Canon. Men Sony kameraet tar sikkert like gode bilder for den vanlige bruker. Men bildestabilisator i huset har en begrensning. Og det er at denne ikke stopper rystelser i søker. Og det er en av de store fordelene med bildestabilisator, ihvertfall på tele og ved håndholdt makroarbeid. For det er da mye lettere å se og å fokusere rett. Men det avhenger selvf. igjen da at man kjøper objektiver med bildestabilisering, hvilket ikke alle objektivene til Canon har. For å få ett originalt Canon objektiv med bildestabilisering, er det vel kun 100mm L F2.8 objektivet deres som er aktuelt. Og det koster vel ca. like mye som kameraet du ser på :?

Men tilgangen på brukte objektiver(og evt. annet ustyr) er vel som oftest størst på Canon og Nikon, da dette er de største merkene. Så er nok lettere å komme over de gode kjøpene der.

Kan trygt anbefale Sony sine kamera.

Ikke de råeste kameraene når det gjelder fotografering i dårlig lys, men har en del kjekke finesser. De har også gjort det godt i en del tester: http://www.dinside.no/856081/sony-alpha-a33

Begynte med et Canon Eos 400D, men gikk over til Sony A33 pga HD video og rask billde takning. Bruker i dag et Sony A77 og er strålende fornøyd med dette. Er jo ikke et kamera i den "billige" klassen men fremdeles et ganske rimelig kamera med tanke på spesifikasjonene.

Verdt å nevne er at de tre objektivene jeg bruker mest har fast blender på 2,8.

Jeg kjøpte meg et Sony NEX-3N i dag. Satser på mellomringer eller annen løsning som blir billigere enn eget macroobjektiv, men det hadde de ikke inne (og jeg hadde ikke penger til det i dag uansett). Får se hva jeg får til med standardlinsa. Foreløpig er jeg litt overvelda over mulighetene (og menysystemet som er litt uoversiktlig). Men til den prisen (3000,-) virker det bra.

Kamera

Spørs veldig hva du skal. Som du sier det kun litt akvarie og familie vil jeg nok anbefale ett kompakt kamera Ala det Pentax kameraet som er linket tidligere. (Har WG-1 selv, bruker det ikke så mye som mit speilrefleks men greit å ta med overalt da det ikke veier noe) Det er lite og rask oppstart og har mye innebygd av instillinger til makro natur etc bare velg opsett og knips.

Om du vil ha kamera som hobby og kødde rundt m settinger manuelt kjøre blitser fra siden etc så er det speilrefleks som gjelder. Trenger heler ikke koste skjorta om du er tålmodig og tråler foto.no og finn for brukte ting.

Jeg hadde nok satset på kompakt i første omgang og se hvor mye bilder du tar. Det kjekke med ett vantett er jo att du faktisk kan putte kameraet oppi karret for å ta bilder. (hadde nok tatt det en runde i vasken etter saltvann)

Jeg anbefaler Canon 5D mark II det skal jeg selge nå ;-)

Vis intreser si fra seger grun av oppgradering til mark III

Hva skal du ha for det Stian? Følger det med noen objektiver?

Hva skal du ha for det Stian? Følger det med noen objektiver?

Det er kun kamera med orgenal eske. kamera kan ses å prøves i Oslo

Har tenkt 7000. Kamere fungere 100%. I ngen skader på det