Jump to content

Politiet på døra

Recommended Posts

Ikke så mange som pleier å ringe på hos oss når klokken nærmer seg ti. Ble derfor litt overrasket over å finne politiet stående utenfor. De lurte på om å få ta en titt i kjelleren min. De lo godt når de fant ut at "cannabis plantasjen" bare var et 1000 liter saltvannsakvarie :-)

Har jo fått spørsmålet av naboer og andre som går forbi huset mitt et par ganger de siste 8 årene men aldri politiet.

Ha ha. Da er ikke jeg alene. Hade samma episode i fjur. Noen forbypaserende som ringte til politiet. Da kom utryknings bilen hjemm til meg. Jeg viste dem hva det var . Til og med så hadde jeg nytrakta kaffe til de. Ble stående der i 45 min og fikk nesten overtale de å starte med saltvann. Ha ha

Da er det jo bare og dyrke, de kommer ikke 2 ganger etter en slik flause :oops::lol:

Jeg kan da bekrefte at politi generelt har lite sans for humor:

På vei opp trappa så sier jeg: Jaja, godt å vite at jeg må kjøpe inn søppelsekker til å blende vinduene om jeg skal starte dyrking av andre ting en koraller.

Jeg er litt delt, egentlig setter jeg pris på at de faktisk tar seg tid til å svinge innom og sjekke, på en annen side, kl 22 om kvelden i et hus der det ikke er vanskelig å se at det er småbarn kunne de vel faktisk ha kommet tidligere. De kunne i det MINSTE vært høflige nok til å le av vitsen min :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Der jeg bor er det stortsett gamle mennesker, tipper at DE får noe å snakke om i morgen :rolleyes:

For å gjøre tingene enda mer perfekt: Jeg er ganske aktiv med dyrking av planter i drivhuset. Dette hadde jeg dagen før gjort klar for våren og desinfisert, det var derfor ikke mulig å se inn i drivhuset uten gå inn ;-)

Hadde jo såklart stående limewazzer pulver (husker ikke hva dette egentlig heter) ståede i en 2 liters beholder i trappa.... hahahha jo mer jeg tenker på det jo mer genialt blir dette.

En liten historie

Her er en liten Politi historie fra meg.

Dette var på den tiden smuglersprit på 25 liters kanner var Hot i media...

Jeg hadde lånt bort 4 Stk. 25 literskanner til en med akvarist som trengte litt ekstra med kanner.

Når han var ferdig med kannene, ble vi enige om å møtes på Drøbak Akvarium, da jeg tenkte å ta med fulle kanner med sjøvann hjem.

Når jeg kom dit hadde han allerede fylt kannene for meg og de sto bak bilen hans.

Jeg parkerte ved siden av hans bil, ble litt prat osv.

Før jeg lempet kannene i bagasjen på bilen og dro.

Ved Drøbak Golfbane kom blålysa, jeg svingte pent inn til siden og det gjorde øvrigheta også.

Så kom spørsmålet:

Førerkort & Vognkort takk.

Dette ble lagt frem.

Så kom spørsmålet, Kan du komme ut av bilen og åpne bagasjerommet?

Dette ble sagt med en lite "ondt" smil..da de tydeligvis kunne se kannene i bagasjerommet på stasjonsvogna. (Trekket var ikke dratt over)

Jeg ut og åpnet....

Øvrigheta med triumf i stemmen:

Hva er så dette da!!

Jeg:

Sjøvann fra Drøbakk akvarium- jeg driver med saltvannsakvarier.

Det er bare å åpne og sjekke.

Onkel blå & Kusine blå:

Jasså, du er en av dem ja.. (med litt skuffet stemme)

Kjør videre og ha en fin dag.

Og det gjorde jeg med et lite djevelsk smil om munnen....