Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
Vegard Myrvang

Caulastrea curvata (trompet)

Recommended Posts

trompet2.jpg

Foto: Vegard Myrvang

Latin navn: Caulastrea curvata

Veksthastighet: Hurtig

Vanskelighetsgrad: Enkel

Lyskrav: middels

Sirkulasjon: medium

Formering i fangenskap: Fragging

Spesielle Hensyn:

Referanse:

liveaquaria

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Ja hos meg stemmer iAf det.

Men nå kjører jeg balling med gode stabile vannverdier. Lyset er vel sånn ca medium+ vil jeg vel kalle det. Forholdsvis næringsfattig vann her og. Litt nitrat og veldig lite fosfat ifølge testene.

En flott korall.:-)

Har ikke prøvd dette selv, så jeg aner ikke. Ikke sett andre som har gjort det heller, så det kan tenkes at de vil brenne hverandre.

Men det er jo bare å prøve det, enten brenner de hverandre eller så går det greit:-)

Hos meg trives den ikke.Hvorfor? for sterk strøm? for lite næring? spiser den større partikler en Acro?

Jørn

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Hvis det er min du mener så stortrives den. Tenkte å fragge noen hoder å sette på en stein sammen med noen trompet fragger av andre farger. Så får en ikke lime dem for godt i tilfelle de ikke går sammen.

Hos meg trives den ikke.Hvorfor? for sterk strøm? for lite næring? spiser den større partikler en Acro?

Jørn

Har aldri matet mine spesiellt, men har litt næring i vannet. Ellers virker det som de tåler bra med strøm i vannet. Men har aldri hatt noen pumpe rettet direkte mot de.

Husker det gikk noen måneder før de begynte å vokse noe særlig hos meg.

Jeg mater også mine med mysis og artemia sammen med annen korallfòr som de måtte ta til seg. Midt i karret, lysmessig med medium sirkulasjon. Vokser raskt og trives godt mener jeg.

Min erfaring er at disse vokser hurtig. Jeg foret min med en dusj reef pearls i ny og ne (med sprøyte). Fant ikke noe godt bilde før jeg kvittet meg med kolonien min for å gi et inntrykk av vekst. Så dette får duge.

5. mars 2011:

IMG_7015.jpg

21. januar 2012 (godt over 70 hoder tipper jeg):

IMG_9308.jpg

kke sett andre som har gjort det heller, så det kan tenkes at de vil brenne hverandre.

Men det er jo bare å prøve det, enten brenner de hverandre eller så går det greit

jag tror nog de kommer bränna varandra.. särskilt om de inte härstammar från samma koloni från början.

Da er det prøvd og det gikk ikke bra.

Hadde tre forskjellige trompeter på en stein, etter en stund ble to av de brent.

Småbrent curvata

curvata.JPG

Denne typen ble også brent (bilde av annen koloni)

trompet11.JPG

Dette viste seg å være sjefen (ble ikke brent)

trompet21.JPG