Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
creek

Uke 51. Tema: Lys-valg for saltvannsakvariet

Recommended Posts

Jeg er veldig fornøyd med led lampen min, en vertex illumina sr200 led. Jeg valgte denne pga alle innstillings mulighetene, og muligheten for å supplementer/oppgradere led korta etterhvert. Vurdere å oppgradere til en 85 cm dyp tank, er greit å kunne oppgradere lampen isteden for å måtte kjøpe ny.

Funksjoner som lyn er nok litt bortkasta, men moro like vel. Skyer sammen med lys kontroll på tunze pumpene håper jeg er med og gir litt mer variert strømmning i karet.

Led er nok også nærmest et must for alle som vil ha akvarium i nye hus eller leiligheter. 1000w er nok til å varme opp hele huset mitt så lenge det er pluss grader ute, 400w + med hqi hadde nok gjort det vel varmt i stua.

Jeg bruker T5 på min 250L og alle sps vokser som ugress:D De fleste korallene har ganske gode farger men vet flere av dem kan farge enda mere ut. Det var på tide og bytte rør nå så ville prøve meg på en ny kombinasjon med mere blått i, kombinasjonen jeg prøver meg på nå er

D-D Giesemann Actinic Plus 39w

ATI AquaBlue Special 39W

ATI AquaBlue Special 39W

ATI AquaBlue Special 39W

ATI AquaBlue Special 39W

er ikke sikker på om jeg har funnet riktig kombinasjon men har lest en del på nettet om kelvin, par osv og er ikke helt lett og bli klok der:roll:

men etter 2 dager så er jeg fornøyd lyset ble ganske sterkt men ser bra ut så langt. Er open for forslag hvis det er noen som syntes jeg burde bytte ut noen av rørene med noen andre:rolleyes: