Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Elias

elias nano 30l

Anbefalte innlegg

hei jeg heter Elias og er 11 år. Jeg har nettopp fått mitt eget nano på 30 liter,

foreløpig har jeg ei pistolreke og en yellow gobi,blue damser og scooter blenny,

to eremiter og noen snegler. jeg skal prøve å få tat noen bilder av akvarie og lege ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med saltvannskar, velkommen i miljøet og gratulerer som antagelig yngste mann her inne :D

Jeg skal prøve å ikke virke for negativ, men tror du kan ha skaffet deg mye jobb og endel problemer med så mye fisk i ett så lite kar. Er kansje mest skuffet over den/de som har anbefalt/solgt deg så mye. Scooteren er kansje størst utfordring med om du ikke får den til å spise frossent/flak/pellets.

Spør så mye du ønsker, så får du sikkert mye hjelp om det skulle være ønskelig.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet! Og gratulerer med valget av verdens flotteste hobby!

Jeg er også enig med Guttungen at du har nok kansje litt mye i akvariet ditt. Kansje du skulle levert scooter blennien tilbake til butikken!

Gleder med til å se bilder av ditt akvarie!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må legge til at jeg håper jeg tar feil om problemer, og bare får mye glede av nanoen av din. :D at den tar kjøpefor er jo glimrende :D og at far har ett kar også er perfekt.

*edit* det er jo aldri for tidlig å starte med salt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg flytta scooteren til pappas akvarium. vi flytter den tilbake når mitt

akvarium har fått litt mere smådyr. pappas akvarium er 5 år gamelt med masse små dyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner en som hadde en mandarinfisk i en kaffetrakter. Han løftet ut mandarinen og litt vann i en plastpose.Her lot han fisken spise seg stinn på mysis og artemia før han satte fisken tilbake i kaffetrakteren og slo ut vann og fôrrester fra posen. Slik ble også belastningen på trakteren redusert, samtidig som han fikk tatt et vannbytte. Prosedyren gjentok han flere ganger ukentlig. Fisken spiste godt, holdt seg feit og trivdes. Såvidt jeg husker spiste denne fisken også små pellets. Til slutt ble kaffetrakterprosjektet lagt ned, men historien illustrerer at man kan oppnå mye med:

- frisk fisk

- interesse

- innsats

- en liten porsjon galskap :-)

Lykke til med nanokaret, Elias!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fanger jeg pusseraker i et 500liters akvarie? Har prøvd med håv men de er så redd att de stikker bare inn i steinene. Noen tips?:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det lite svar gitt. Kanskje fordi ingen vet hva som kan brukes i ett så lite kar. Ikke jeg heller egentlig. Eneste jeg kan komme på er vel en liten kråkebolle, snegler, eremitter og ev en saltvanns-tilvendt black molly.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Her var det lite svar gitt. Kanskje fordi ingen vet hva som kan brukes i ett så lite kar. Ikke jeg heller egentlig. Eneste jeg kan komme på er vel en liten kråkebolle, snegler, eremitter og ev en saltvanns-tilvendt black molly.

Hei Elias, har litt samme problem selv også.

Ble anbefalt å prøve en liten kråkebolle selv også, har ennå ikke fått kjøpt en så jeg vet ikke om det fungerer.

Lykke til.:mrgreen::mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pass på at dere ikke har noen løse steiner om dere hiver i kråkebolle... de liker og velte det som er :twisted:

Fantastisk fin anemone!

Håper den har nok lys og stabile vannverdier. Den så veldig frisk ut nå ihvertfall :-)

Jeg går nok motstrøms av de fleste her på forumet, og egentlig de fleste i denne hobbyen tror jeg. Desto mer erfaring jeg har fått, desto mindre akvarier har jeg lyst på :D Skal sette opp en 12L nå straks. Har også et syltetøyglass med red bee reker og en moseball :shock:

Små akvarier lar deg observere liv, som i større kar hadde blitt oversett. Moro å se flere med nano-akvarier! Bare husk å passe på vannbytter og regelmessig ersttning av fordampet ferskvann ;-)

Lykke til videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå