guttungen 242 Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 Foto: Guttungen Latin navn: Montipora setosa Veksthastighet:Hurtig Vanskelighetsgrad:Vanskelig Lyskrav:middels/sterkt Sirkulasjon:medium/Sterk Formering i fangenskap: Fragging Spesielle Hensyn: Referanse: http://coral.aims.gov.au/speciesPages/species_metadata/0529/view Post gjerne bilder og erfaringer og diskuter i poster under. Quote Link to post Share on other sites
selje 326 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Min Setosa er tydeligvis ganske hardfør. Den er en av få koraller som overlevde kræsjen og den har tilogmed ok farge! Resten av montiene som overlevde er helt brune. Quote Link to post Share on other sites
TeMa 52 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Vil påstå at vanskelighetsgraden er tilsvarende som for de fleste andre montiporaer; lett. Men den krever stabile vannverdier, godt lys og sirkulasjon som alle andre sps. Så muligens "lett i et fungerende sps kar" Quote Link to post Share on other sites
selje 326 Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Et av få bilder jeg tok av min som jeg faktisk ble fornøyd med. Quote Link to post Share on other sites
Haimat 139 Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Mine erfaringer med denne er: Veksthastighet: Middels Vanskelighetsgrad: Lett Lyskrav: Middels/Lav Denne korallen har ikke vært helt heldig hos meg, deriblant fått en hel stein på seg og dermed knust i flere i biter, og blitt slengt litt her og der på sanden. Der er det som kjent lavest belysning av alle steder i akvariet, men den har allikevel alltid holdt fargen bra og overlevd i alle situasjoner. Så kanskje som Tema sier det; "lett i et fungerende SPS system". Dette til og med i den perioden jeg slet med å holde SPS. I midlertidig opplever jeg den ikke som hurtigvoksende. Quote Link to post Share on other sites
jossi 30 Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Et av få bilder jeg tok av min som jeg faktisk ble fornøyd med. Et fantastisk nydelig bilde!! Quote Link to post Share on other sites
guttungen 242 Posted January 2, 2013 Author Report Share Posted January 2, 2013 Den bør opp i størrelse med tennisball før hurtig vekst slår inn. Hentet fra erfaringer på RC og min egen. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts