Jump to content
Informasjon
  • COVID 19 har dessverre satt en midlertidig stopper for Reefmeet og hjemmemøter
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
kim-arve

Hjelp til id.

Recommended Posts

Montipora Digitata

Seriotopora Hystrix

Acropora sp. (Vanskelig å se på bildet) som sliter litt

hei selje.

takk for kjapt svar.

ja, syns den du kaller acropora sp ser ut til og dø litt ut. den er liksom litt hvit i bånd. veit liksom ikke ossen den skal se ut.

Mvh Kim-Arve Johansen

Den skal definitivt ikke være hvit. Seriotoporaen sliter litt den også, ser ut som at den holder på å miste litt vev ca på midten av korallen.

Den skal definitivt ikke være hvit. Seriotoporaen sliter litt den også, ser ut som at den holder på å miste litt vev ca på midten av korallen.

ja ha. er det noe jeg kan gjøre for og hindere dette nå. veit jeg sliter litt med mg fortiden og prøver og få den opp litt og litt vær dag. men ser ut som om når jeg tilsetter så går den bare nedover

Mvh Kim-Arve

Mål vannverdiene og legg ut her. Hvordan lys kjører du osv?

karret er et juwel rio 180

LYS

Aqua medic 1x150w HQI

SKUMMER

Tunze DOC 9006

VANN VERDI'ER

KH: 6,4

MG: 740

CA: 390

Dette andere får jeg ikke testa for jeg har ikke fått kjøpt tester til det enda.

KH og mg var lavt. Nitrat og fosfat er også lure tester ved hold av SPS.

Ja veit at MG er lav. men får det rett og slett ikke opp. fylt på 1 teskje som er blandet ut i vann i en kopp av type Tropic marin BIO-MAGNESIUM. gjort dette nå i 1uke men MG rører seg ikke.

Noen som veit hva som skjer? vil ikke over drive med mg påfyll i redsel av og kræsje systemet.

Salifert mg tester er ferskvare. Prøv å teste med ett annet sett for sikkerhetsskyld om du har mulighet.

Prøvd med 2 stk av merke: Salifert KH/Alk Profi test og Red sea. Salifert testen var den testen som jeg fikk minst kh ut av. og red sea var den med 740.

Om ikke du greier å få opp verdiene med pulver så prøv flytende. Aqua Medic sine buffer produkter i flytende form er drøye og mye mere effektive.

Om ikke du greier å få opp verdiene med pulver så prøv flytende. Aqua Medic sine buffer produkter i flytende form er drøye og mye mere effektive.

ja nei nå ere langt under red sae sine oppsatte verdier. har mg supplement i flytende også fra red sea. men veit ikke hvor mye av denne jeg kan bruke av gangen?. har også noe som kalles for buffer supplement men veit ikke hva det er til og hva slaks verdier den får opp.

Mvh Kim-Arve

Ja på tide med en liten oppdatering.

Montipora Digitata vokser veldig og jeg lurer veldig på ossen jeg skal få en avlegger av denne for jeg syns den er kjemmpe fin

Seriotopora Hystrix vokser også veldig bra. men ser på http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+322+418&pcatid=418 og denne er jo kjemmpe stor. lurer også på ossen jeg skal få til en så stor bundt med denne?

for å lage fragger er det ikke så mye som skal til, man "klipper" av en bit med en avbitertang, og limer de enten på en LS,eller på en "fragg plugg",.

verre en det er det ofte ikke.

når det kommer til hystrix, så er det bare,lys,god vannkvalitet og tolmodighet som trengs,. om den trivs så vokser den som et skudd,.