Jump to content

Anemone i pumpa.. :(

Recommended Posts

Tittelen sier vel det meste.. Kom ned i stua i kveld for å kikke litt inn i saltvannsverden, og så at karet var litt grått.. Ikke veldig, men så det var noe annerledes.. Grunnen var ganske så enkel; anomona hang i pumpa.. Fikk løsna den, men hva nå? Den ser ikke så bra ut, men vet ikke hvor grensa går for om den klarer seg eller ikke.. Har hørt de tåler mye?

Prøver å laste op noen bilder nå..

Ja, skal følge med masse de neste dagene. Blir den værre så får den heller ut av karet. At den ikke bare kan holde seg vekk fra pumpene! :?

Sånn er det. De kan finne å vandre noen ganger. Irriterende ja. Tryst . Men vi for håpe for det beste da. Så lenge den er fast og ikke begynner å løser seg opp så er den i orden. Den kan vare litt samentruket og senes rar ut i noen dager. Begynner den å klistre seg fast og blåse seg opp så er den i orden. Bare følg med. Og er du usikker så ta den ut slik at du ikke gjør ting vare for råesten av innholdet i kartet.

auda :( Jeg opplevde det samme med min magnifica for et par mnd siden. Min egen feil, jeg hadde mørkelegging av karret, og glemte slå av sirkulasjonspumpene. Så da jeg pakka opp hang den i pumpa. Halvt ihjel lugget :S Men den fikk en dag eller to på seg så åpna den seg, og bare få dager deretter igjen så var den i full vigør igjen. Nå er de større enn noen gang, så den lille stussen av tentaklene var tydeligvis bra for den :P

auda :( Jeg opplevde det samme med min magnifica for et par mnd siden. Min egen feil, jeg hadde mørkelegging av karret, og glemte slå av sirkulasjonspumpene. Så da jeg pakka opp hang den i pumpa. Halvt ihjel lugget :S Men den fikk en dag eller to på seg så åpna den seg, og bare få dager deretter igjen så var den i full vigør igjen. Nå er de større enn noen gang, så den lille stussen av tentaklene var tydeligvis bra for den :P

Tror å slå av sirkulasjonen ved mørklegging ikke vil være noen god idé. Dvs å slå av sirkulasjonen i mer enn noen få timer uansett mørkt eller lyst er en dårlig idé.

Tror å slå av sirkulasjonen ved mørklegging ikke vil være noen god idé. Dvs å slå av sirkulasjonen i mer enn noen få timer uansett mørkt eller lyst er en dårlig idé.

Skummer, og returpumpen skulle gå. Men skulle slå av de tunze sirkulasjonspumpene. Så stillestående var ikke planen at det skulle være. Bare skulle beskytte anemona som jeg ante kom til å ta seg en tur når lyset ble borte en stund :P Men men, gikk bra heldigvis :P