Jump to content

Hvordan begrense vekst av grønne stjernepolypper?

Recommended Posts

Hei,

polyppene har vokst noe så immari i det siste, redd for at LS'n min skal bli en stoor grønn stein :)

Noen tips til å begrense vekst på LS?

Tenker da på konkrete metoder for å avgrense den, ikke diskusjonen om kull som jeg vet er en kjent diskusjon.

Rive av er jo selvfølgelig en metode, har planlagt å utføre deg og lime på bakveggen for å ha lettere kontroll på den.

Thx

Rive av og sprøyte med 35% eddik er 2 konkrete måter som KAN holde dette gresset litt i sjakk. Det beste er uansett å ha GSP på en egen sten (eller glass) adskilt fra annen sten så den ikke kan spre seg mer enn på den stenen den alt vokser på. Trodde selv jeg hadde knekt ugresset med eddik, men jaggu dukket det opp ett par 3polypper opp etter 6mnds fravær....

Rive av og sprøyte med 35% eddik er 2 konkrete måter som KAN holde dette gresset litt i sjakk. Det beste er uansett å ha GSP på en egen sten (eller glass) adskilt fra annen sten så den ikke kan spre seg mer enn på den stenen den alt vokser på. Trodde selv jeg hadde knekt ugresset med eddik, men jaggu dukket det opp ett par 3polypper opp etter 6mnds fravær....

Var det det ugresset du fikk tilsendt fra meg :rolleyes:

Mvh Roar

Hei,

polyppene har vokst noe så immari i det siste, redd for at LS'n min skal bli en stoor grønn stein :)

Noen tips til å begrense vekst på LS?

Tenker da på konkrete metoder for å avgrense den, ikke diskusjonen om kull som jeg vet er en kjent diskusjon.

Rive av er jo selvfølgelig en metode, har planlagt å utføre deg og lime på bakveggen for å ha lettere kontroll på den.

Thx

kan gott kjøpe lit av deg jeg vis du sender :D

Ikke fra deg Roar, slapp av.

Men vokser som bare det og jeg frykter fremtiden om jeg ikke gjør tilltak.

Utrolig tøff lys-grønn med medium lange polypper så det er såpass tøff at je gvil ha det i karret, bare ha muligheten til å fjerne det uten å kaste LS :)

Si ifra nestegang du er i Oslo området Robin, er vel ikke helt bra å sende slikt i posten?

Har du prøvd å gosnakke med polyppene Asbjørn? De krever ganske mye komplimenter og omtanke :lol:

Var det det ugresset du fikk tilsendt fra meg :rolleyes:

Mvh Roar

Nei, det brune polyppene jeg fikk av deg har jeg slitt med å feste der jeg ville. Planen var å lime på glasset, men cyanoacrylat (superlim) hefter dårlig til glass.....

Det er det grønne jeg hadde fra dag 1 (nesten) som jeg som eplekjekk nybegynner festet overalt på steinrøysa jeg ikke helt blir kvitt....

@Toz - det går helt fint å sende GSP i posten. Legg flak i en brød pose e.l. sammen med fuktig papir, så går det som brevpost. Fungerer også på små-snegler.