Jump to content

AM3000 doseringspumpe som ekler seg til

Recommended Posts

Doseringspumpa til reaktoren min levere ikke vann. Trenger tips. Følgende er testet:

Byttet selve "inner" slangen, renset huset og lagt inn nytt fett.

Satt på korte nye slanger og test kjørt, byttet på hvilken slange som har vann.

Ingen vann kommer ut. Eneste jeg kan se er at det er bittelitt "kast" i rotoren.

ok, det fungerte faktisk ganske bra. MEN det løste ikke alle problemene mine. Det som nemlig nå skjer er at slangen jobber seg opp mot plastdekselet. Noe som igjen fører til at pumpen sluttter å levere vann etter en time eller to.

Finnes det alternativer til denne møkka pumpa? Evt en impeller basert pumpe som kan strupes ned til 3l/t ?

Har slit en del med denne pumpa selv her, Min erfaring er at du får problemer vist løftehøyden er for stor, maks 120cm. Jeg byttet slange ,rotor/valser,tilbakslagsventil,uten særlig hell,først når jeg senket pumpa fungerte den som den skulle,men jeg stoler ikke helt på drift sikkerheten til pumpa. Har hatt min i 3 år nå og hatt 5-6 driftstopper på den,uten forklaring. Har satt den på timer for at pumpa skal få mindre slitasje (ikke så mye av og på) går kun 5 timer pr.dag

Uansett ha så liten løfte høyde som mulig og hus å "fette" opp slangen med jevne mellomrom.

Edited by Sander Akerholt

jeg kjøpte den på webzoo. ser ut ca som AM3000 men myyyye bedre (det er altså ikke den typen som brukes til spor stoffer - de leverer bare bitte lite). iallefall min erfaring. tror den heter lp180 eller noe sånt. det er bilde av den på iks sin egen website.

• 2 months later...
Tunze osmolator, billig og high-tech nok til at den er spennende å sette opp også :P har selv am3000 men oppgraderer til tunze etterhvert :)

Tunze levere alt for mye vann til å bruke i en reaktor.... Den er heller ikke beregnet på konstant drift.

Edit:

Har Tunze på RO, og kan legge til at den første tok kvelden etter 2 år. Fikk ikke ny da de sa at det var forventet levetid.