Jump to content

Seeker sitt 840L , english custom .

Recommended Posts

• Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ser det er nesten 2 år siden jeg har postet noe her , nesten som jeg får dårlig samvittighet... men poster jo så mye på Facebook, at alle får med seg utvikling på karet . 

Posted Images

vann ..

da er karet kommet på riktig plassering , og i vater ..sånn bortimot 100 % ..har hatt oppi 200 liter RO vann som er salta opp med DD salt ...nå er jeg tom for RO vann , og får fortsette i morgen ...det ligger noen småpumper oppi vannet for å holde dette i bevegelse .....i morgen skal jeg avgårde å hente 2-300 liter sjøvann som skal oppi karet .

Jeg mangler noe PVC deler for å få koblet ferdig rør fra returpumpa ...slik at det går nok noen dager uti neste uke før alt er klart ..

592c174c98907_200liter.jpg.e12c2f40379bfe821c6cd95325792667.jpg

Ser knalltøfft ut! Fantastisk flott kar. Og dette kommer til å bli et flott skue vil jeg tro! Veldig bra:D

Takker , er veldig fornøyd selv og sålangt ...nå har det stått med ca 200 liter oppi noen timer , og det ser jammen tett ut og ..:roll:..

Vil nok anbefale andre som har planer om å få bygget akvarie med litt størrelse , og tilhørende møbel ..om å innhente tilbud fra Mr.Lee i England ...både kar og møbel ser ut til å ha proff finish ..utifra det jeg kan se så langt ...nå er vi vel 3-4 stk. her i stavanger som har bestilt fra samme plass ..

Han er absolutt konkurranse dyktig både på pris og kvalitet ..

da er karet kommet på riktig plassering , og i vater ..sånn bortimot 100 % ..har hatt oppi 200 liter RO vann som er salta opp med DD salt ...nå er jeg tom for RO vann , og får fortsette i morgen ...det ligger noen småpumper oppi vannet for å holde dette i bevegelse .....i morgen skal jeg avgårde å hente 2-300 liter sjøvann som skal oppi karet .

Jeg mangler noe PVC deler for å få koblet ferdig rør fra returpumpa ...slik at det går nok noen dager uti neste uke før alt er klart ..

Hehe, det da du ser hvor stor karet er når du har hatt 200 liter vann i, og det er bare en liten putt i :)

nesten fullt

karet er nå fyllt opp til ca 2-3 cm under overreningen ..kan ikke ha i mer pga. rørarbeid i sumpen er ikke ferdig . er akkurat ferdig med å tilsette 25 kg. korall sand , slik at det er rimelig tåkete nå , men har ei lita tunze pumpe som kjører vannet gjennom en filtersokk .

Den ene søyla måtte ut , da det ramla av en stor bit , ca.30 % av steinen ...har nå limt den med TEC7 ..som jeg plutselig kom på at jeg hadde en tube av i bilen ..skal sette den på plass igjen i kveld er meningen ..ser ut som om jeg kan få et sandlag på 2-3 cm med de 25 kg. jeg har oppi nå ...er ikke sikker på om det er nødvendig med mer ?? noen innspill ønskes .har enda en sekk på 25 kg.stående her , men vil ikke ha for mye heller .

592c174ca9ace_sandpplass.jpg.d219b468a284a454c5a358ee45c9a9e9.jpg

Edited by seeker

Ja, jeg er også skeptisk til Tec-7 - Jeg prøvde å tette en lekk avrenning med det, men det kunne man bare plukke av igjen etter et par dager... Men - Noen har gode erfaringer, andre dårlige...

For øvrig en flott tråd jeg stadig er innom...

Ja, jeg er også skeptisk til Tec-7 - Jeg prøvde å tette en lekk avrenning med det, men det kunne man bare plukke av igjen etter et par dager... Men - Noen har gode erfaringer, andre dårlige...

vel , nå er det bare en bit på en stein jeg har limt på , jeg har og limt tørt , ikke under vann ...det er ikke lekkasje jeg har fikset :-) ...satser på at det går fint ...:lol:

vel , nå er det bare en bit på en stein jeg har limt på , jeg har og limt tørt , ikke under vann ...det er ikke lekkasje jeg har fikset :-) ...satser på at det går fint ...:lol:

Jeg limte min leke steiner (som ser ut til å være av samme art som dine lekesteiner), med tec7. Som du sier, tørt mot tørt fungere greit, har iallefall gjort det i 2 år her.

Den gamle blue tang som kom ifra deg (lille Gaute) ser virkelig frem til å flytte inn i ny større bolig ...:rolleyes:

flytting fullført ..

i går kveld flytta alle fisker og koraller over i nytt kar ...alle ser ut til å trives , var skeptisk til å flytta på crispa anemone , men ser ut som om den og har funnet seg vel til rette ...slik ser karet ut nå ..kommer sikkert til å flytte litt på noen koraller etterhvert , man må liksom kikke litt på karet noen dager ..før man finner de ideele plassene til ting ..

DSC01340.jpg.ea3e946497c33e69a8ae0b533f046aef.jpg

DSC01341.jpg.c219b41a4a185ca120ee0395c7182854.jpg