Jump to content

Seeker sitt 840L , english custom .

Recommended Posts

Da har jeg akkurat fått mail av mr. Lee , at shipping selskapet plukker opp kar og møbel hos han Torsdag neste uke , 19.7... da går det nok like over neste helg før jeg har det i hus ...så får vi håpe at det er mulig å samle noen til en inntransport dugnad , midt i fellesferien .. :roll:

Lee har en gemmatum tang inne som du nesten burde ha i det nye karet ditt....

• Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ser det er nesten 2 år siden jeg har postet noe her , nesten som jeg får dårlig samvittighet... men poster jo så mye på Facebook, at alle får med seg utvikling på karet . 

Posted Images

Da har jeg akkurat fått mail av mr. Lee , at shipping selskapet plukker opp kar og møbel hos han Torsdag neste uke , 19.7... da går det nok like over neste helg før jeg har det i hus ...så får vi håpe at det er mulig å samle noen til en inntransport dugnad , midt i fellesferien .. :roll:

Rimelig sikker på at jeg er i byen. Kommer litt Ann på været men om jeg er så stiller jeg opp.

På vei

Har idag fått bekrefta at akvariet mitt er henta hos Mr. Lee sist torsdag , transport mellom England og Norge skjer i morgen tirsdag ..det betyr at mot slutten av denne uke så vil det ankomme stavanger , satser på torsdagen ..det skulle da bety at jeg har nok å hengre finrene i kommende helg :lol:

Har idag fått bekrefta at akvariet mitt er henta hos Mr. Lee sist torsdag , transport mellom England og Norge skjer i morgen tirsdag ..det betyr at mot slutten av denne uke så vil det ankomme stavanger , satser på torsdagen ..det skulle da bety at jeg har nok å hengre finrene i kommende helg :lol:

Jeg både trodde , og håpet at karet mitt skulle komme denne uken , men det gjorde ikke det ...så nå blir det å vente noen dager til , å se om det dukker opp:lol: heldigvis har jeg ikke solgt det gamle , og sånn sett har jeg ingen hast , men hadde vært greit å komme igang med det nye .:mrgreen:

Jeg både trodde , og håpet at karet mitt skulle komme denne uken , men det gjorde ikke det ...så nå blir det å vente noen dager til , å se om det dukker opp:lol: heldigvis har jeg ikke solgt det gamle , og sånn sett har jeg ingen hast , men hadde vært greit å komme igang med det nye .:mrgreen:

Kjenner følelsen;-)

Blir spennende og se når du kommer igang

på plass..

da var møbel og kar på plass i stua , gikk et par timer med blod.. svette og tårer ...var kun jeg og svigersønnen som tok det opp i 2 etg. og inn i leiligheten ..knipsa noen bilder med mobilen underveis , men telefon må lades litt ...

nå er vi igang

da er jeg igang med det nye karet , har vært lenge å vente , skulle egentlig kommet i mnd. skifte mai/juni ...men nå er alt vel ..tok noen mobil bilder under inntransport , som ble gjort av kun 2 personer .:lol:

akvarie1.jpg.9be08b83056053a6496012483e0da11d.jpg

akvarie2.jpg.3ef8287048ab6f8a104df69f84ec20e8.jpg

akvarie3.jpg.7bdb27a8235737297e544d1c03c2a8cb.jpg

akvarie4.jpg.efe45e816722b84d5b57c040eb5b1623.jpg

akvarie5.jpg.1481416e7904970937eefa40d7ba4f3c.jpg

akvarie6.jpg.9a5d5c58098735534dfdf6951bd26d30.jpg

akvarie7.jpg.7f8607bdd80c0543d2bbe5a2fa174568.jpg

akvarie8.jpg.c146fc8d9b8c2252e40e1f41545e89ca.jpg

Gromt!! Dette blir saker. Gratulerer så masse igjen. Ja var nok en heftig bære-jobb det her. Godt jobba;-) blir kult å følge med videre!!

Takker ...alltid gøy med tilbakemeldinger ....ellers har jeg valgt denne retur pumpa ...burde vel være stor nok ..

returpumpe.jpg.9ed58c2a163bb873341aef0d6aa5e71a.jpg

Burde vel være mer enn stor nok den;-) Skal jo ikke løfte så høyt heller vel hos deg? Jeg har relativt liten returpumpe selv i systemet mitt. Har sump i kjeller, og den må vel løfte rundt 3,5 meter ihvertfall. Og har faktisk gått for en New jet 9000 foreløpig.... Leverer i overkant av 2200 liter til karet, men har valgt det pågrunn av at skummeren min jobber greit med den vannmengden. Deltec TC 2060. Men kjører 3 Closed Loop systemer som sirkulasjon, og der har jeg dratt på litt med pumper..

Men høres fett ut med den pumpa der! Kult.

karet på plass ..

da kom karet plutselig på plass på møbelet , Oddski og 2 kompiser kom innom og var med å løfta ...snart kommer scorpio , og skal hjelpe til med rørlegger jobben .

Karet skal skyves nærmere veggen , slik at det akkurat blir plass til vortech mp 40 motoren mellom kar og vegg ..

selv har jeg bort hull i taket til feste for lampen , og er litt forbanna på armeringsjern , ble noen feil boringer kan man si , får en jobb med å fikse hull senere .

592c174c779ba_mbelkar.jpg.8a421f30731733ab897de90fff14d8e7.jpg