Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
lunde

Frustrasjon

Anbefalte innlegg

Tipper grunnen til at pakkene ikke blir hentet er fordi han ikke har faatt de ut av posten uten aa betale oppkrav. Bare spekulasjon, men en mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en kjedelig sak for alle som er lurt.

Jeg synes dere bør anmelde forholdet, jo flere anmeldelser som kommer jo mer seriøst blir de tatt.

Husk!

Det er viktig å holde en mest mulig nøytral tone her om denne saken.

Vitsing, hetsing og dritt o.l. kan komme i retur og medføre ulemper for de som anmelder saken og bli til fordel for den anmeldte.

Og det er det vel ingen som ønsker??

Så tenk før dere poster, en rekyl virkning er det ingen som ønsker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forbrukerrådet

det som kan lønne seg for dere som er blitt lurt, er å ta kontakt med forbrukerrådet. der får dere vite alle deres rettigheter,som skrevet før i denne tråden er pengeinnkreving foreldet etter 3 år men det er visst mange her som har "nyere" krav enn det.lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok saken en uventet og positiv retning for min del.

Frank og jeg ble enige om at han skulle sette lampen min og strømskinnen til bluereef på trappen sin, og så skulle Odd Gunnar som jobber hos ReefShop.no hente dette for oss. Jeg har nå fått bekreftet at begge deler er kommet i rette hender!

Både strømskinnen og lampen er testet og funnet ok i motsetning til påstandene til Frank.

Må takke Frank for at han til slutt bestemte seg for å ordne opp!

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få takket ReefShop.no nok for all den hjelpen jeg har fått det to siste dagene. Dette er virkelig service innstilte folk!

Avstanden fra Stavanger til Karmøy gjorde det vanskelig for meg å legge nok press på å få løst denne saken. Men her steppet ReefShop inn og gjorde en kjempeinnsats!

mvh Inge Lunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heller vell bensin på bålet nå.

Jeg er ikke tilhenger av gapestokken.

Alt som blir skrevet her er offentlig, fullt søkbart og man trenger ingen tilknyttning til dette forumet for å lese dette.

Kanskje alt dette som skrives om vedkommende er riktig, jeg vet ikke.

Men skal det tillates å gi så mye informasjon om en person at "alle" kan finne ut hvem det er, bør forumet stenges for alle unntatt betalende medlemmer og ikke gjøres søkbart via div. søkemotorer.

Men det er heller ikke 100% sikkert.

Faren er at dette kan også brukes til å henge ut helt uskyldige personer.

Om jeg hadde noe imot si en tilfeldig av dere, så er det veldig enkelt.

Noen falske profiler ikke bare her men også andre steder på nettet så er det gjort. Ip adresser og sporing kan man bare glemme, det er så enkel å skjule sine spor.

Svindel er nesten umulig å beskytte seg 100% imot.

Penger i hånden ved handelen er vell det nærmeste man kommer.

Men som kjøper må du jo sjekke at utstyret fungerer og er feilfritt før du betaler.

Internett har gjort svindel veldig enkelt, dessverre.

Det må vi bare ta med i beregningen når avtales gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå åpnet denne tråden igjen fordi jeg har mottatt nye trusler fra han som er årsaken til denne frustrasjonen. Jeg legger ved PMen

Hei Frank suhr her ser at denne tråden her ikke er blitt slettet.

Hvis ikke denne linken blir slettet i løpet av mårendagen blir advokatfirmaet HELP involvert har vore i kontakt med dem siden sist gang jeg ba dere slette dette.

Det vil ble innlevert en anmeldelse og krevd erstatning hvis ikke.

Hilsen Frank

Vi har funnet ut at det er medlemmers og brukeres interesse å vite om folk som svindler på nettet derfor vil vi ha denne tråden stående. Jeg vil tro at vedkommende vil kreve erstatting for ærekrenkelse, og jeg vet ikke noe om jussen der, men jeg vil tro at dersom vi skal dømmes for ærekrenkelse så må det vel i utgangspunktet være ære å krenke.

Jeg legger også ved denne linken fra et annet forum.

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34304122

Sjekket nummeret for et par dager siden fordi jeg syntes annonsen var interessant og selgeren er samme person som denne tråden handler om...

Kanskje noen burde kontakte finn.no dersom det er muligheter for at han prøver å selge noe utstyr som han ikke har betalt...

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvem kontakter jeg for å melde saken inn til forliksrådet? Er helt ukjent med sånne saker..

Ring til politihuset i Haugesund (52 86 80 00) å be om å bli satt over til forliksrådet som ligger i samme bygningen.

http://www.xn--forliksrdet-48a.com/kontakt-forliksradet/115-forliksradet-i-haugesund.html

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men OBS OBS - Det finnes 2 som heter Frank Suhr iht skattelistene og telefonkatalogen. De er sikkert ikke like, i og med at en er '73-modell og en er '59-modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en annonse ute her på forumet. Har blitt kontaktet av vedkommende fra to ulike mailadresser. Jeg er ikke dum i hodet og fant raskt ut hvem dette var. Han kan vel opprette så mange mailadresser han bare vil, men vær litt obs folkens. Jeg går ikke på de dårlig formulerte mailene ihvertfall. Svindlere har jeg ikke noe til overs for, er ikke redd for å si det høyt heller. Ser ut som han kunne trengt litt HELP ja, ingen dårlig idé! Må nesten starte med seg selv da før man går til angrep på noen andre. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha ha, måtte lese gjennom alle trådene for dette var god underholdning :D

Jaja, han karen her har vel høstet som han har sådd...

CP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ring til politihuset i Haugesund (52 86 80 00) å be om å bli satt over til forliksrådet som ligger i samme bygningen.

http://www.xn--forliksrdet-48a.com/kontakt-forliksradet/115-forliksradet-i-haugesund.html

Takker for tipset.

Denne saken er utav verden for min del da jeg har fått igjen lampen som nevnt tidligere i tråden. Håper bare at ingen er så uheldige og selger noe til denne karen her..

Men jeg ville ikke vært altfor redd for de truslene. Fikk en del tomme trusler jeg også når han prøvde å svindle meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godt han selv er så tjukk i hue å sørge for at denne tråden holdes varm.

Artig var det å se at han er godt kjent på andre fora og.:lol:

Rart at enkelte ikke har grenser når det gjelder frekkhet.

Ja jeg hadde jo stengt tråden, og den var vel borte fra forsiden for lengst, og dersom jeg hadde fått et ærlig spørsmål med løfte om bot og bedring så hadde jeg tatt det opp med moderatorteamet om å slette tråden, men når jeg og klubben blir truet slik, så blir ikke denne tråden slettet uten at vi må det pga en rettskjennelse.

Trist for den/de som heter det samme. Jeg vet f. eks. at det ikke er så lett å hete Breivik nå for tiden :rolleyes:

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest hele tråden på Radiotyrt.no.

Samme truslene framsettes der. Ord blir fattige for å beskrive denne karen.

Anbefaler å lese denne tråden. Samme metoder han bruker der. Sånne må stoppes og tror nok det begynner å butte for ham nå siden han opptrer såpass desperat som han nå gjør.

Synes synd på familien hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider