Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
lunde

Frustrasjon

Anbefalte innlegg

Synd å høre Lunde,

Hadde en episode med denna jæveln for ca 6-7år siden, endte opp med et tap på 7000,-. samme unnskyldningene som nå at noe var ødelagt..

Etterpå fikk jeg høre at flere i distriktet var blitt svindlet på samme måte.. er ikke bare på akvariefronten men også på flere forumer i norge ...

Jeg gikk til forumet om å få slettet personen fra forumet, eller hvertfall advare mot han, men ledelsen likte ikke det jeg kom med så da lot jeg alt bare stå.

Han er fortsatt registrert og bruker er Mari-ri. Han utgjør seg til å være kona eller hvertfall noen andre og først etter 4-5 mailer frem og tilbake endres navnet til Frank..

Han prøvde seg nyligt på meg, men krevde forskudd og det var ok da, men etter en stund var det ikke ok.. :evil:

Hvertfall glad han er flyttet til nord-rogaland... :twisted:

Nei, dette var triste greier Robin. Mine 2500 kroner blir jo småpenger i forhold!

Virker som dette her er en svindler i større skala enn jeg trodde i utgangspunktet.

Hvis jeg ikke får armaturen min når jeg kommer på besøk så går jeg til forliksrådet. Vet ikke om det er mulig å bringe opp saker fra 6-7 år tilbake, men hvis det er mulig representerer jeg deg gjerne i forliksrådet Robin.

Etter som jeg har lest må dette taes i kommunen han bor i så da blir det jo en reise til haugesund.

Blir mer og mer forbanna ettersom jeg leser alle erfaringene folk har her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nei, dette var triste greier Robin. Mine 2500 kroner blir jo småpenger i forhold!

Virker som dette her er en svindler i større skala enn jeg trodde i utgangspunktet.

Hvis jeg ikke får armaturen min når jeg kommer på besøk så går jeg til forliksrådet. Vet ikke om det er mulig å bringe opp saker fra 6-7 år tilbake, men hvis det er mulig representerer jeg deg gjerne i forliksrådet Robin.

Etter som jeg har lest må dette taes i kommunen han bor i så da blir det jo en reise til haugesund.

Blir mer og mer forbanna ettersom jeg leser alle erfaringene folk har her.

Pengekrav har bare 3 års foreldelsestid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svindel

Tror jeg da ville ha sendt en melding til Reefshop om att denne personen driver med deres navn som referanser og att han driver med svindel.

Vi i Reefshop vill på det sterkeste oppfordre til og ikke selge noe til vedkommende.

Vi har avsluttet vårt kundeforhold til denne personen pga av dårlig betaler.

Vi har ikke annet en negative erfaringer om denne personen, og vi vill ikke gi noen form for anbefalinger om vedkommende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi i Reefshop vill på det sterkeste oppfordre til og ikke selge noe til vedkommende.

Vi har avsluttet vårt kundeforhold til denne personen pga av dårlig betaler.

Vi har ikke annet en negative erfaringer om denne personen, og vi vill ikke gi noen form for anbefalinger om vedkommende.

Takk til Reefshop for oppklaring og tilbakemelding:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste mennesker er ærlige og redelige mennesker.

Men så er det slike som denne Frank Suhr som gjør det til et sjansespill å handle for privatpersoner på nett.jeg har skrevet det før her inne, og kan gjøre det igjen.

Jeg forhåndssender og Forhåndsbetaler kun med folk jeg stoler 100% på.

Har bare positive erfaringer med folk her inne. Sånt som det her foregår dessverre på alle forum rundt.

Så tenk dere om og vær varsom.;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bør gå til en politianmeldelse.

Om de får mange nok tar de muligens tak.

Ser det er etterlyst en svarteliste:

En slik svarteliste er mer en ulovlig og vil aldri bli laget her på salvannsforum, om enkelte ikke følger norsk lov så gjør vi det.

Og til slutt:

Vedkommende har selvfølgelig klaget på uthenging på forumet og truer oss med anmeldelser for injurier.

Oppfordrer igjen alle som føler seg lurt:

Lever den anmeldelsen til politiet i dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som nesten gjør meg mest forbannet er at denne fyren føler seg hengt ut?:evil: Hva forventer han egentlig? Dette er grunnen til at jeg ikke sender ting med postoppkrav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å vær redd Sven-Egil. Dette er en mann som ikke evner å blande saltvann til akvariet sitt en gang. Tvilsomt at han orker/gidder/klarer å stikke ned til politistasjonen for å anmelde dette her!

Alle som vil være med på en samlet politianmeldelse kan svare her i tråden, eller sende meg en PM hvis du ikke vil gjøre det offentlig på forumet, så ser vi hvor mange vi blir.

Har en i slekta som er politi så kommer til å undersøke litt iløpet av dagen om hvilke muligheter vi har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dessverre Selje.

Etter jeg begynte på teknisk fagskole og deltidsjobb hadde jeg ikke tid lenger..

I tillegg til AEFW som tok tabben på motivasjonen til å fortsette så la jeg heller ned siden det ble lite eller ingen oppfølging på karet. Er jo levende dyr vi har med å gjøre så tenkte det var det beste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det går ann å gjøre sånt på det viset. Karmøy og, ikke store plassen så alle kjenner vel mannen hvis du driver med saltvann da.

Han ødelegger for alle ærlige folk så det eg må være obs på når eg setter inn penger til folk eller selger ting. Kan være du ikkje får produktet eller pengene. :evil:

Saltvannsmiljøet i Norge er ganske liten ennå så hvis navnet hans dukker opp så ringer det enn bjelle. Han kan jo ha en annen nickname eller skifte navn etc.. Men det får komme.

Bare surr!

Er ikkje sint men veldig veldig skuffet.. :twisted:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik svarteliste er mer en ulovlig og vil aldri bli laget her på salvannsforum, om enkelte ikke følger norsk lov så gjør vi det.

Og til slutt:

Vedkommende har selvfølgelig klaget på uthenging på forumet og truer oss med anmeldelser for injurier.

Vi kan kanskje ikke lage svarteliste, men vi kan jo opprette under salg&kjøp en skår (rating)på både de som kjøper og selger. Hvis denne lages alfabetisk så kan både kjøper og selger kontrolere. Fleste selgere og kjøpere vil naturligvis ikke være registrert, men alt av risiko kan vi ikke unngå.

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å konstatere at enten du er statsråd eller svindler kommer sannheten alltid fram til slutt 8-)

Lykke til, dere har min fulle støtte ift. å anmelde vedkommende!

CP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi kan kanskje ikke lage svarteliste, men vi kan jo opprette under salg&kjøp en skår (rating)på både de som kjøper og selger. Hvis denne lages alfabetisk så kan både kjøper og selger kontrolere. Fleste selgere og kjøpere vil naturligvis ikke være registrert, men alt av risiko kan vi ikke unngå.

Thomas

Har personen brukernavn på forumet og brukt kjøp & salgsmodulen er det jo en funksjon for å gi positive og negative "poeng".

Skal bli spennende å se hvem advokaten til vedkommende er og hva den advokaten kommer med av informasjon.

Jeg holder ikke pusten mens jeg venter på henvendelsen fra advokaten.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal han betale advokaten med? En brukt ATI lampe?:mrgreen:

(sorry, klarte ikke å la være)

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ta stilling i noen av disse sakene - Bare husk at

Alle saker har minst to sider.

Man er i Norge uskyldig inntil det motsatte er bevist. (Så er spørsmålet hvem som skal evaluere beviset)

Når man begynner å navngi personer bør man ha veldig godt belegg for å påstå at man er lurt - ikke bare at man føler seg lurt.

Hold eventuell kritikk på et saklig nivå - "Han er en skurk som bare er ute etter å lure penger fra meg" er i praksis veldig nærme - "Vi er ikke helt enige om hva vi egentlig avtalte, og hva vi mener med at noe er i god stand" - men det høres veldig forskjellig ut.

Misforståelser kan forekomme.

Det KAN forekomme at det er den ene som går i takt, mens alle andre går i utakt...

Som nevnt - Har ikke tatt stilling i denne/disse saken(e), men oppfordrer alle til å vise moderasjon i uttalelser - Vi er jo alle fisk i Guds store akvarium, og fordi om noen napper litt på enkelte knapper, eller er litt raskere i matskålen enn andre, og kanskje mobber andre fisk i tillegg, så får vi håpe at Han ikke velger å avlive alle som har noen små feil og mangler. For all del - det er jo flott med stimmennesker, men individualistene har også en sjarm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, og skjønner godt frustrasjonen dere har , bare vær litt mere forsiktig med uttalelsene her på forumet, så dette ikke slår mot dere selv for trakasering.;-)

Derfor jeg utrykte en gang før at en slags rating av selgere og kjøpere her inne hadde vært kjempeflott ( ala ebay) men tidkrevende osv......

Kanskje det kunne vært slik at man måtte ha vært web medlem som et minimum for å selge her?

Håper tingene ordner seg for dere som har tapt på dette!!!! Det er nok lurt at dere sender inn flest mulige krav, og samtidig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helt enig, og skjønner godt frustrasjonen dere har , bare vær litt mere forsiktig med uttalelsene her på forumet, så dette ikke slår mot dere selv for trakasering.;-)

Derfor jeg utrykte en gang før at en slags rating av selgere og kjøpere her inne hadde vært kjempeflott ( ala ebay) men tidkrevende osv......

Kanskje det kunne vært slik at man måtte ha vært web medlem som et minimum for å selge her?

Håper tingene ordner seg for dere som har tapt på dette!!!! Det er nok lurt at dere sender inn flest mulige krav, og samtidig..

Her er det jo tydeligvis kjøper det er noe gærent med og ikke selger. At man må være betalende medlem for å selge ting her har vært tatt opp i den forrige "medlems tråden". Nå har vi jo en rating her, men det kan man kun gi til registrerte medlemmer. Det blir litt vanskelig når denne personen tydeligvis ikke er særlig aktiv her inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og til slutt:

Ja, jeg vet Sven Egil at det ikke er lov å opprette slike svartelister.

I nisselandet vårt så skal vi henvende oss til politiet som raskt henlegger saken, da de har viktigere ting fore. Det er jo dette som gjør Norge til et eldorado for kriminelle.

Til dere som skrev her at en sak alltid har to sider. Les hele tråden!

At denne "figuren" nå truer med politianmeldelse forteller jo bare sitt om ham.

Regner med frekkassen selv og har lest hele tråden.

Men hadde ikke overrasket meg om han fikk medhold.

Men til slutt da, så lurer jeg på om det er mulig å få lagt inn en tilbakemelding i profilen til de som er registrerte brukere her inne, og som kun er kjøpere.

Dette burde absolutt vært mulig.

Og så må folk begynne å bruke disse funksjonene her. Da kan vi få luket utverstingene.

Til slutt til dere som handler her inne. Forskuddsender du en vare så er faktisk muligheten til stede for at du IKKE får penger for den. For det FINNES kjeltringer der ute.

KARDEMOMMEBY er eventyr.

Mvh Per Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider