Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
lunde

Frustrasjon

Recommended Posts

Vil bare advare alle på forumet om å handle med en som heter Frank Suhr fra Karmøy.

Han kjøpte en ATI Sunlight 6x80W av meg for en mnd siden som han ikke har betalt for.

Han påstod først at lampen ikke virket og skulle sende den tilbake, men hørte ikke mer i fra han på lenge. Jeg tok kontakt igjen og nok en gang sa at at han skulle sende den i løpet av uka, men det skjedde selvfølgelig ingenting.

Han tar ikke telefonen eller svarer på mail og jeg har fått bekreftet av folk som har vært hjemme hos han at lampen virker og står over karet hans.

Er så forbanna at jeg ringte samboeren hans og hørte at han stod i bakgrunnen og påstod at han hadde betalt, men han turte allikevel ikke å snakke med meg.

Har forhørt meg om denne karen og har fått vite at han driver svindel i stor skala av både private og butikker.

Dessverre stiller jeg vel ikke like sterkt som privatperson i saker som denne.

Hvis noen har tips hvilke veier jeg kan ta for å kreve inn penger tar jeg gjerne imot.

Jeg kommer uansett til å ta den to timers kjøreturen på besøk i helga for å hente lampen min da jeg ser det som svært usannsynlig at jeg noen gang ser pengene mine. Dette er en prinsippsak og han skal ikke vinne med drive på til jeg ikke gidder lenger.

Note to self: ALDRI send noe før du har fått penger. Selv ikke om du har handlet med personen før (som jeg hadde gjort i dette tilfellet).

Ikke kjekt å drive drittslenging på forumet, men følte jeg måtte advare om denne personen her..

mvh Inge Lunde

Hehe, den er god Odd :-)

Lenge siden jeg har vært så sint som jeg er nå. Fatter ikke at folk gidder å drive på den måten.

Hei

Kjipt å høre dette. Har selv en pakke som kommer i retur til meg fra denne personen. Han gadd ikke hente den, snakka med han på tlf. og han lovte at han skulle hente den før fristen gikk ut.... men nei... det skjedde jo som jeg fryktet ikke. Han svarer ikke på mail, og bare det at mannen har opptil fem registrerte tlf. nr på seg selv, kan jo få hvem som helst til å lure.

Selv koster det meg da noen hundre lapper på å sende en pakke som ikke blir hentet, men så må jeg jo betale for å få den ut igjen også:evil:

Skjønner ihvertfall din frustrasjon veldig godt, og hvis du er innom så får du hilse fra meg;-)

Lykke til, håper det ordner seg.

Skal gjøre det Roger!

Du er nok ikke den eneste som har fått pakker i retur av denne karen nei.

Skylder meg 2500kr for lampa så det er jo litt penger for en fattig student :)

Men mest av alt blir dette her en prinsippsak.

Hvis dette er en som er registrert her på forumet så får dere iAf legge inn negativ omtale av ham på profilen hans.:mad:

Penga først ved handeler mener nå jeg. Men dette har jo vært tatt opp her før på forumet.

Skulle kjøpe Geisemann lampen min og ba meg om att jeg skulle sende den i oppkrav, da jeg ba han om og sette inn halve summen som depositum hørte jeg aldri mere fra ham, skjønner nå hvorfor, kjeltringer finnes det over alt tydeligvis, tror ikke han har noe på forumet her, hvis det er noen som vet så legg det ut slik att han får:cry: negativ omtale.

er det mulig?!

Har solgt denne fyren noe aquatronicautsyr,etter flere disputter om forhåndsbetaling.Blei overtalt til oppkrav.

Guess what-han betalte etter ei snau uke!

Uglene i mosen snek seg først frem da han sa at den store strømskinna ikke fungerte,noe den gjorde,(hele enheten var i Italia,kun erstattet et blått lcd lys i hovedenheten,og funnet i orden generelt)

Sendte han en mindre strømskinne mot at han skulle sende den andre tilbake.Denne har jeg selvfølgelig aldri fått igjen....Bombe,når jeg leser dette...:mad:

Tar du med denne også når du henter lampa de Lunde?så betaler jeg evt frakten!

Trygve

Først og fremst anmelder du ham. Selv om det blir henlagt lager du en viss mengde kvalm. Så melder du ham inn for forliksrådet. Da får han en dom på å måtte betale i tillegg til saksomkostninger på ca 900. Så kan du, om jeg ikke tar feil, gå til namsmannen for å få hjelp til å kreve inn pengene:-)

Det var nok smart av dere å be om det ja.. Han sender visstnok ungene ned for å hente pakker og håper at butikken gir dem uten å kreve oppkravet.

Har solgt denne fyren noe aquatronicautsyr,etter flere disputter om forhåndsbetaling.Blei overtalt til oppkrav.

Guess what-han betalte etter ei snau uke!

Uglene i mosen snek seg først frem da han sa at den store strømskinna ikke fungerte,noe den gjorde,(hele enheten var i Italia,kun erstattet et blått lcd lys i hovedenheten,og funnet i orden generelt)

Sendte han en mindre strømskinne mot at han skulle sende den andre tilbake.Denne har jeg selvfølgelig aldri fått igjen....Bombe,når jeg leser dette...:mad:

Tar du med denne også når du henter lampa de Lunde?så betaler jeg evt frakten!

Trygve

Det kan jo kanskje orndes.. Send meg en PM ser vi hva vi får til..

Spurte om han ville komme selv og hente lampen da den er kostbar, han forklarte da att han var ufør og måtte ha den levert på døren, glad jeg droppet hele salget med fyren da det hadde kostet meg 1000 kr i frakt og masse frustasjon over og ha bestilt meg ny lampe til 16.000 og ikke fått de 10.000 som han skulle betale for min lampe, det er det en kaller og sitte med skjegge i postkassa.

Han hadde ingen konto her inne.

Det eneste jeg fikk av info,var visst at han var nabo med han som driver Reefshop,og kjente han godt.Mulig han har mer info om denne Suhr-fyren,selv om jeg har mine tvil!

Først og fremst anmelder du ham. Selv om det blir henlagt lager du en viss mengde kvalm. Så melder du ham inn for forliksrådet. Da får han en dom på å måtte betale i tillegg til saksomkostninger på ca 900. Så kan du, om jeg ikke tar feil, gå til namsmannen for å få hjelp til å kreve inn pengene:-)

Hvem kontakter jeg for å melde saken inn til forliksrådet? Er helt ukjent med sånne saker..

Han hadde ingen konto her inne.

Det eneste jeg fikk av info,var visst at han var nabo med han som driver Reefshop,og kjente han godt.Mulig han har mer info om denne Suhr-fyren,selv om jeg har mine tvil!

Tror jeg da ville ha sendt en melding til Reefshop om att denne personen driver med deres navn som referanser og att han driver med svindel.

Frank Suhr, ja. Dette navnet kjenner jeg også til, uheldigvis.

Ble enige om at han skulle kjøpe lampene mine, og jeg sendte avgårde en bestilling på nye LED lamper. Etter en stund, hørte jeg aldri noe mer fra han. Verken telefon eller mail.

Heldigvis fikk jeg stoppet bestillingen på de nye LED lampene.

Jeg synes at du skal gjøre alt du kan for å kreve pengene tilbake, Lunde. Anmeld han til politiet, forliksrådet og hva som måtte finnes!

haha hvor mange lamper trenger denne karn a ?

Money upp front !

Eller så kan du selge reininga di videre, Det er helt lovelig ! men du får ca bare 50 % av casha

Synd å høre Lunde,

Hadde en episode med denna jæveln for ca 6-7år siden, endte opp med et tap på 7000,-. samme unnskyldningene som nå at noe var ødelagt..

Etterpå fikk jeg høre at flere i distriktet var blitt svindlet på samme måte.. er ikke bare på akvariefronten men også på flere forumer i norge ...

Jeg gikk til forumet om å få slettet personen fra forumet, eller hvertfall advare mot han, men ledelsen likte ikke det jeg kom med så da lot jeg alt bare stå.

Han er fortsatt registrert og bruker er Mari-ri. Han utgjør seg til å være kona eller hvertfall noen andre og først etter 4-5 mailer frem og tilbake endres navnet til Frank..

Han prøvde seg nyligt på meg, men krevde forskudd og det var ok da, men etter en stund var det ikke ok.. :evil:

Hvertfall glad han er flyttet til nord-rogaland... :twisted: