Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Bronzewhaler

Diesel i akvariet....

Anbefalte innlegg

Jeg har et mulig stort problem på gang.

Det har seg slik at jeg overtok en håndpumpe av en kar og brukte den når jeg har tatt vannbytte 3 ganger a25 liter.

Jeg trodde den var brukt til å lense båten med, hvorfor jeg ikke forvisset meg om dette er jo bare tragisk. Det viser seg at den har vært brukt til å lense diesel med.

Etter at en moorish idol tok kvelden grunnet hvitprikk (en uke etter at jeg kjøpe den så det kan være andre grunner) og en blue tang har slitt med det samme i tre uker nå så begynte jeg å lure og spurte så tidligere eier om hva han hadde brukt den til.

I tillegg har levende stein begynt å miste kalkalgene sine og blir hvit på noen steder, og en slik korall som vokser rett på LS, slik en grønn tettsittende sak har begynt å få noen døde flekker.

Ellers har alle andre fisker, ca 7 stk, og andre koraller ( elegance, hammer, sunflower, musling, hysterix og svamp det tilsynelatende bra.

Jeg luktet på pumpen og sjekket noe vann jeg pumpet fra en bøtte for å se om

Den virket trygg, kjente bare nøytral lukt og det var heller ikke tegn til olje i vannet eller andre ting.

Noen som tror dette kan ordne seg med noen hyppige vannbytter?

Det er 2 mnd siden jeg først tok den i bruk ca, og 14 dager siden sist jeg brukte den.

Hilsen fortvilet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stort karr har du? Ville tatt og byttet nesten alt vannet på en gang..La det hvere igjen ca 10 cm slik at fisken er tildekket av vann..

IKKE farlig med slike store vannbytter..

Har selv sett Akvariemagasinet i Oslo utført slike vannbytter..

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor stort karr har du? Ville tatt og byttet nesten alt vannet på en gang..La det hvere igjen ca 10 cm slik at fisken er tildekket av vann..

IKKE farlig med slike store vannbytter..

Har selv sett Akvariemagasinet i Oslo utført slike vannbytter..

Erik

Har 210 liter kar, med ca 50 liter sump. Elos 70.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har 210 liter kar, med ca 50 liter sump. Elos 70.

Jeg ville tatt et vannbytte på minst 150 liter.. Nb husk på vanntempraturen når du evnt tar et så stort vannbytte..

lykke til og håper du klarer å redde resten.

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå