Jump to content

hva bruker dere for og holde sanden pen

Recommended Posts

Jeg har i dag en Amblygobius stethophthalmus som er veldig glad i og gå alle 60cm opp og slippe sanden. all steinen min blir dekket med sand så fort jeg blåser det bort igjen. vet at mange er fornøyd med sexguttata.

er det noen som har en annen fisk som er bra.

sett litt på sneiler og slangestjerne men heller mest mot en ny fisk.

så da lurte jeg på om noen kunne komme med erfaringer dere måtte ha.

Jeg har i dag en Amblygobius stethophthalmus som er veldig glad i og gå alle 60cm opp og slippe sanden. all steinen min blir dekket med sand så fort jeg blåser det bort igjen. vet at mange er fornøyd med sexguttata.

er det noen som har en annen fisk som er bra.

sett litt på sneiler og slangestjerne men heller mest mot en ny fisk.

så da lurte jeg på om noen kunne komme med erfaringer dere måtte ha.

Hvit sandvendene sjøstjerne jobber bra her hos meg ....

Jeg har forsøkt flere forskjellge sandsilende gobier og den jeg har vært mest fornøyd med er Diamond Watchman Goby (Valenciennea puellaris). Den har gravd og gravd, men slipper sanden ut igjen uten å svømme opp i vannmassene med sanden.

Men den må passes litt da den lett hopper ut av karret om forholdene ligger til rette for dette.

Pål

Jeg har forsøkt flere forskjellge sandsilende gobier og den jeg har vært mest fornøyd med er Diamond Watchman Goby (Valenciennea puellaris). Den har gravd og gravd, men slipper sanden ut igjen uten å svømme opp i vannmassene med sanden.

Men den må passes litt da den lett hopper ut av karret om forholdene ligger til rette for dette.

Pål

Jeg så et klipp av den på YouTube, og den så veldig grei ut, løftet jo sanden bare et par cm. Kan jeg eventuelt ha fler av denne?

Mvh Roar

Jeg så et klipp av den på YouTube, og den så veldig grei ut, løftet jo sanden bare et par cm. Kan jeg eventuelt ha fler av denne?

Mvh Roar

har hatt 3 sandsilere av samme art og alle 3 ble itrodusert samtidigt og det ble konstan kranglig og jaging. ende opp me ein i pompa i sompen, mens den største la bare masse sand øve steinene og der btaen er så jeg fanget (eller jaget den til den hoppet) og hev den oppi nano kare, mens den minste er ennå i kare og gjør en strålene jobb.

men må påpeka det at jeg har hoppe nett så hadde nokk end opp med at di hadde endet op på golve.

men andre gobyer går de fint med har 3 4 forkjellige arter oppi nå i kare

dette jeller en sexgutatus

Pål

godt noen har god erfaring med denne.. for hos meg har den bare vært en rotekopp å irritabel.. makan til graving har jeg ikke vært borti.. har et bilde hvor den har fylt igjen en stein med hvertfall 1 kg sand.. hvis ikke mer!! nå går den i 48 literen med humbug damslene

har hatt 3 sandsilere av samme art og alle 3 ble itrodusert samtidigt og det ble konstan kranglig og jaging. ende opp me ein i pompa i sompen, mens den største la bare masse sand øve steinene og der btaen er så jeg fanget (eller jaget den til den hoppet) og hev den oppi nano kare, mens den minste er ennå i kare og gjør en strålene jobb.

men må påpeka det at jeg har hoppe nett så hadde nokk end opp med at di hadde endet op på golve.

men andre gobyer går de fint med har 3 4 forkjellige arter oppi nå i kare

dette jeller en sexgutatus

Takk for det Lars-Rune, da blir det i hvert fall ikke mer enn en, og da vil jeg nok se hvordan den oppfører seg i butikken først :-)

Mvh Roar

• 1 month later...