Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Erik Amundsen

Tridacna crocea`s skjebne

Anbefalte innlegg

Etter noen år med ALDRI 100% klart vann, bestemte jeg meg for å skifte fra fin sand til grovere grus.. Min ene musling løsnet ved et uhell.. Tenkte ikke noe mer på det...

Fikk en enorm lav Ph for noen uker siden, har byttet masse vann men ingen ting hjalp.. Opptaget så min ene musling som jeg hadde flyttet liit bak en sten, den var i ferd med å dø,, Har nå tatt den ut, får håpe at det hjelper.. Mitt råd er flytt aldri en musling ...spesielt ikke hvis den sitter godt fast i bunnen..

Erik

Endret av Erik Amundsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muslinger er åpne under, hvor de gror seg fast, dette er det sikkert blitt en sår på, slik at alle ulumskheter kommer inn, og spiser på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tips om å fjerne muslingen min fra sandbunnen, og det gjorde jeg. gikk faktisk bra, enn så lenge. (den hadde festet seg til bunnglasset)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Etter noen år med ALDRI 100% klart vann, bestemte jeg meg for å skifte fra fin sand til grovere grus.. Min ene musling løsnet ved et uhell.. Tenkte ikke noe mer på det...

Fikk en enorm lav Ph for noen uker siden, har byttet masse vann men ingen ting hjalp.. Opptaget så min ene musling som jeg hadde flyttet liit bak en sten, den var i ferd med å dø,, Har nå tatt den ut, får håpe at det hjelper.. Mitt råd er flytt aldri en musling ...spesielt ikke hvis den sitter godt fast i bunnen..

Erik

Det kan jeg skrive under på att ikke er lurt, flyttet våres og det gikk galt:cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Muslinger er åpne under, hvor de gror seg fast, dette er det sikkert blitt en sår på, slik at alle ulumskheter kommer inn, og spiser på den.

Ja.. det var det som skjedde.. ingen frisk lukt når jeg tok den ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på muslinger, men jeg mener å ha hørt at Tridacna ikke bør stå rett i grusen i det hele tatt hverken med eller uten sår.

Mvh Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nå er ikke jeg noen ekspert på muslinger, men jeg mener å ha hørt at Tridacna ikke bør stå rett i grusen i det hele tatt hverken med eller uten sår.

Mvh Roar

Setter dem ned på glasset eller på en flat sten er det beste for dem... Den som løsnet sto fast i bunnglasset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Setter dem ned på glasset eller på en flat sten er det beste for dem... Den som løsnet sto fast i bunnglasset.
hvis du har sand/ grus, bør den ikke stå på bunnglasset uansett.. det som kan skje er at div ormer i sanden spiser seg inn via foten den fester seg på.. derfor er det greit å bruke disse stein koppene som du får til muslinger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå