Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Anartica

Akvariet lekker

Anbefalte innlegg

for noen timer siden så merket jeg at gulvet var vått, og då tittet eg rett på 240 literen.

det dryppte vann fra skapet, ser vann ligger imelom bordet og akvariet.

så nå er nesten alt levende tatt ut av akvariet og heller på å tømme det.

heldigvis har eg to akvarier til som fiskene og korallene vil gå i imens, steinen ligger i bøtter.

har en banan wrasse igjen i akvariet som ikke vil ut og gjømmer seg under sanden.

for 2 dager siden så flyttet eg på steinen i akvariet og når eg skulle ta en stein ut så knakk den delen eg holt i og falt rett ned i akvariet igjen, den traff sanden, men ingenting skjedde då så eg trodde alt var fint, men den må vell ha skadet bunnglasset.

får håpe det kan bli fikset, for eg har ikke penger til et nytt akvarie.

og nå så det begynte å bli bedre i akvariet også.

nå sitter her eg trøtt og deprimert.

eg er varfall gla eg merket det før eg gikk og la meg, då kunnet det vært en del vann på gulvet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff og huff! dette er alle akvarister's vonde drøm!

Håper du finner lekkasjen greit og at du slipper å bytte ut karet.

men dette kan hende du får igjen på forsikringen. vann søl skal man ta alvorlig!

Håper virkelig det order seg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror eg har funnet lekasjen, i den nedre silikonen, ser det ligger vann på bordet rett under der.

men skal fylle på litt vann for å være sikker på hvor det er.

eg har stein/fliser på golvet, så har ikke fått vannskader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet årsaken nå, det var alge scruberen min som det stod å drypte ned glasset og gikk nedi rammen og så under glasset.

alge scrubberen er en plastikk boks som står på akvarie kanten med en pumpe som gir vann til scrubberen, eg klarte nokk å treffe den boksen når eg satt opp lyset igjen og då må røret ha flytte på seg sån at det dryppte ut.

er glad akvariet er helt fint.

på bilde kan du se alge scrubberen og hvordan akvariet såg ut.

IMG_9025.jpg.acd70c99d3a6a0994706fd095e2e0b85.jpg

IMG_9055.jpg.c6d91241e5b4922ea450e6d5858f4a21.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå