Jump to content

LED lys til Fluval Edge 23 liter

Recommended Posts

Hvor mange watt er de på? Har også noen led-lister derfra, men trodde ikke de var sterke nok til akvariebruk.. :?

Vet ikke hvor sterke de er men en pakke inneholder 4 led lister på ca 20 cm

Vet heller ikke hvor mange kelvin men de har betydelig hvitere lys en standard edge pærer.

Hmm, tror du skal holde deg borte fra den slags butikklys til akvariet ditt... De jeg fant fra IKEA, inkludert den typen som har 4 lyslister i en pakke er på 3-4W og 2700kelvin... Tror nok du bør belage deg på ordentlig akvariebelysning...

Jan-Holt har vel noe... Elelrs har vel fish-street også egnede lys...

jeg så saltvann i Stavanger hadde et lite led armatur som stod over en iq5 nano akvarie på 17l .

jeg så ikke så mye på det men virket som bra lys husker ikke pris men tror det kostet 399 men ikke sikker på prisen men er vel bare å ringe å skjekke

Bestilte dette karet i går, kommer med oppdatering/review etter jul! (julegave....)

Nye Fluval Edge

Til orientering så kommer den nye Fluval Edge med ledbelysning (kommer til Dyrego neste uke). De leveres nå som 23 og 43 liter. Ny farge er hvit, i tillegg til sort og grå.

23 literen har 21 LED lamper, 18 hvite og 3 blå mens

43 literen har 42 LED lamper, 39 hvite og 3 blå.

mvh Per Arild

• 2 years later...

Orginalt LED-lys

Noen som har prøvd disse med originale LED og sett om de er brukende til saltvannsakvarie?

Fungerer til saltvannsakvarie, men ikke SPS.

Du må gjøre en vurdering på hva du vil ha i karet.

Er ikke enkellt å få stabile verdier i et så lite kar, men det er jo noen som har fått det til.

Skal du ha SPS eller lyskrevende koraller MÅ du oppgradere lys.

Lykke til.;-)