Jump to content

Knappetur sørafor

Recommended Posts

Må få skaffet litt pene zoa til karet mitt da det er bare grønn/orange grønn/rød variasjoner å få tak i på her.

Skal en tur sørover fra trondheim - hamar - kongsvinger - oslo før jul og lurer derfor på om noen vet av butikker eller privatpersoner som selger knapper i varierte farger?

I oslo har du flere muligheter. tam alna, akvarie magasinet ogt jan holt

Selv bare vært innom tam alna og jan holt.

i drammen er du en butikke som har ekstremt hyggelige priser!

• 2 weeks later...

Jeg var innom akvariemagasinet for et par dager siden, og der var det ikke noe særlig spennende zoa. Jan Holt hadde en del forskjellig på steiner sist gang jeg var innom i forrige uke. Tam Alna hadde ikke noe spesielt heller sisg gang jeg var innom, men det er 2 uker siden nå, og ikke alle karene var belyste, så det kan jo hende at de har fått noe nytt siden da.

Jeg skal sikkert innom både Jan Holt og Tam Alna i løpet av uka, så jeg kan jo si ifra om jeg ser noe :-)

De hadde da litt som hvertfall jeg synes var spennende der, selvom det kanskje ikke var det aller råeste og mest ekstreme. F.eks disse her synes jeg var flotte:

imageygxb.jpg

imageteil.jpg

imagebqk.jpg

Det var flere, men litt vrient å få skikkelige bilder av. Du bør hvertfall ta en tur innom uansett, mener nå jeg. Knallfin butikk med kunnskapsrike og svært hyggelige ansatte! :-)

Takk for at du tok bilder :D Veldig pen blåfarge på dem, men er ikke så glad i brunt (alt her oppe har brune/grønne "skjørter" også) så alt blir veldig likt.

Skal også bestemme meg for om jeg skal ha en dvergkeiser eller ikke i helga, og da bør jeg kanskje drøye alt som heter knapper. Kjipt når favorittfisken krasjer med favorittkorallene :rolleyes:

• 2 weeks later...

Han har ikke rørt noe enda :) Spiser mest artemia og napper såvidt på nori og flak. meeen han fikk et prikkeutbrudd, så skal til med hyposalinitet nå i et annet kar så får se det an litt likevel.

Er en bicolor og har hørt at den + lemonpeel er verstinger på koraller da så får se det an litt, noen som vet hvor mye dem ødelegger om dem først får blod på tann? Er det slik at de spiser alt, eller napper og irriterer dem dem mest?