Jump to content

karantene av chelmon rostratus

Recommended Posts

eg har en chelmon rostratus i et 40 liter karantene akvarium, den har vært der i 2 dager nå, vil ikke spise noe mat, spiste i butikken.

den holder seg mye i et hjørne og ser ikke fornøyd ut, i går så svømte den mye fram og til bake.

eg lurer på om eg skal ta den i 240 literen nå eller vente lengre å se?

har også tatt en glassrose oppi til den, men den rører den ikke, spiser de ikke store glassroser?

Mater du den med frossen for eller tørr for. Jeg kjøpte en sånn karantene rostratus fra jan holt en gang og til å begynne med så la jeg en bit men frossen for og dryppe oppi vitamarin C og Amino complex la det trekke en stund. Den ble rund og fin etter vært. Min tok ikke tørr for til å begyne med heller. Også var den utrolig sky en god stund. Etter vært så spiste den fra handa. :)

RIP. Mista den under flytting til hus. :(

eg prøver å gi den frys artemia, men viser ingen interesse for det. det er også en glassrose og små vifter i akvariet, men de har den ikke rørt.

den spiste fryst mysis i butikken.

men skal eg la den være i karantene, eller skal eg ta den oppi 240 literen?

eg prøver å gi den frys artemia, men viser ingen interesse for det. det er også en glassrose og små vifter i akvariet, men de har den ikke rørt.

den spiste fryst mysis i butikken.

men skal eg la den være i karantene, eller skal eg ta den oppi 240 literen?

Om den ser frisk og rask ut så skal det ikke være noe promblem med å ha den oppi hoved karet. Men husk tilpassing om ikke karantene karet er koblet til hoved karet. Som guttungen sier så kan det være at det er litt lite plass i karantene. Men regn med at du ikke ser den på noe dager. Hihi min forsvant bak LSene. :)

Om den ser frisk og rask ut så skal det ikke være noe promblem med å ha den oppi hoved karet. Men husk tilpassing om ikke karantene karet er koblet til hoved karet. Som guttungen sier så kan det være at det er litt lite plass i karantene. Men regn med at du ikke ser den på noe dager. Hihi min forsvant bak LSene. :)

WHAT??? Jeg håper da virkelig at ingen kjører karantenekaret sitt i samme vannsystem som hovedkaret? Da er vel over halvparten av vitsen vekk?