Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
lars-rune

t5 lamper

Anbefalte innlegg

hei jeg lurer på å kjøpe meg en t5 lampe men klarer ikke å besteme meg får hvilken jeg vill ha :roll:

valgene står mellom en

Sfiligoi Stealth 8 X 39W

og en

ATI Powermodule T5 8 * 39w

så er det spøsmåle hvilken skal jeg velge ? som jeg klarer å tyde fra bildene så har ikke sfiligoien dekk glass over alle rørene bare i enden på hver sin side men det har atien, har en fra før av på 4x24W. men synes at sfiligoien har et finere desein

og det siste som alle igronnen spøt om :roll: hvilken T5 rør bør jeg sette i lampen får å få best muligt farge ? er ikke så viktigt med vekst. og i hvilken rekkefølge? ønsker litt mere blåligt lys men ikke får blått

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ønsker litt blått lys, men ikke for blått. ville jeg prøvd med 2 rør på 20000k og resterende på 10000k.

Og da i rekkefølgen Hvit,blå,hvit,hvit,hvit,blå, og hvit

Synes du det kunne vært noe mere blått, prøv med ett eller 2 rør till.

Prøv da anavær rør som blå og hvit.

Hvilken lampe du ønsker deg kan jeg nok ikke hjelpe deg med.

Selv hadde jeg valgt den som passet best med tanke på mål på karet og lampe, og eventuelt brukervenlighet. den må være enkel å flytte til siden etc når du skal jobbe i karet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

type rør vil alltid være ett stort diskusjons tema. Jeg bruker alltid Bareare sitt (nedlagte) kar som utgangspunkt for T5.

Han kjørte på slutten 50/50 med Ati_blue_pluss og KZ_Fiji_purple dette gir ett veldig (ganske) blått lys, men er ganske ideelt (hos are) for farge og vekst. For å knekke ned blåfargen litt kan noen av røra byttes ut med Ati-Aquablue_special dette er ett hvitt basisrør på 15000 som jeg bruker for å få opp intensiteten i lyset mitt siden jeg har litt få rør. Bruker selv nå (4 rør) 2stk Ati aquablue special, 1 Ati blue Pluss og 1 Ati Purple. Det gir ett litt blåaktig skjær, men ikke mye. Og jeg har faktisk ok vekst og farge på SPS med kunn 4x54W på 240L

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett kar med både sfiligoi og ATI armaturer ...og kan ikke si at det er så mye å hente på design / utseende på den italienske ....er jo og noen forhandlere som har slutta med sfiligoi pga. endel reklamasjoner ..

Jeg hadde gått for ATI sunpower , eller Powermudul ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk får svarene

da tror jeg at det blir en ati lapmen :-) så får eg gå ner te mangnar å bestilla ein når pengene er spart opp.

så då har jeg litt tid på å planlege lysrør oppsette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er støynivået på Sfiligoien og Powermodul vs Sunpower?

Har selv en Sunpower, men viftene bråker i overkant mye, synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
takk får svarene

da tror jeg at det blir en ati lapmen :-) så får eg gå ner te mangnar å bestilla ein når pengene er spart opp.

så då har jeg litt tid på å planlege lysrør oppsette

Komme snart til salgs en ati 8X54W med LED list. (den lampen scorpio hadde) hvis det skulle være intresant.;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey takk for tilbude men den bler litt for lang har bare et kar på 100cm men du skolle heller hatt en me 39 w :-p

har sjøl tengt på å inslalere inn noen led lister som di har på ikea moen som har erfaring med dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hey takk for tilbude men den bler litt for lang har bare et kar på 100cm men du skolle heller hatt en me 39 w :-p

har sjøl tengt på å inslalere inn noen led lister som di har på ikea moen som har erfaring med dette ?

Hehe, ja den blir litt lang då

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå