Jump to content

Bildetråd Montipora

Recommended Posts

Tenkte å starte en bildetråd kun for Montipora. Hadde vært fint om denne f.eks. kunne vært sticky i sps forumet?(:-)).

Savner tråder der folk viser frem korallene sine (annet enn i medlemmers akvarium forumet). Vet det er en annen tråd der du kan vise frem sps, men den er litt død.

Starter med en Montipora Australiensis.

IMG_8813.jpg

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her var det kommet inn bilder av masse flotte Montipora.

Har ikke så mange gode bilder av de jeg har. Og de er på langt nær så spennende som de Selje har :-)

Her er ett par bilder jeg har liggende i mitt galleri. Dette er vel også en Australiensis:

Nattbilde, under fluorisenrende lys:

img_3033_.jpg

Makrobilde:

IMG_0006_.jpg

Nydelig,og takk for att jeg fikk se dette "live" i går selv om det nesten ble natt før jeg kom til Deg. Gleder meg om disse to avleggerne blir like fine her i Holmestrand

Og jeg syns du sa du ville ha lette hardføre koraller ;)

sent fra GPS'n

Nei, jeg har ingen venteliste. Men de fleste av de fineste Montiene er enten små frags eller så er de encrusting, og de er det nesten umulig å ta avlegger av uten å kutte de med dremel (som jeg ikke har) og som jeg egentlig ikke har så lyst til. Men jeg kan se hvordan de vokser. Jeg har et par frags av superman montien på gang.

Her er en Montipora Reverse Sunset som 1538Moss skal ha all creds for;-)

IMG_9415.jpg

Dersom lysten skulle komme har jeg dremmel, med syltynt diamantblad, diamanter er jo det eneste som duger for disse juvelene.;-)

Edit: Og ja, det spørs om ikke jeg må trygle meg til en tur til Moss også om det skulle være noe tilgjengelig der.. Men først må storkaret komme skikkelig igang, og jeg må finne ut om disse Acoel dyrene jeg har kan skape problemer for meg før jeg invisterer i mere sps.

Edited by AndréMF
Treig i oppfattelsen og mye på hjertet.