Jump to content

Bra fiske/korallposer

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for å pakke med meg akvariet fremfor å selge når vi skal flytte til Trondheim om kort tid. Jeg er ute etter gode tykke poser å pakke fisk og koraller i så jeg er litt sikrere på at de tåler hele veien uten at det går hull på de. Noen tips om hvor jeg kan få tak i noe sånt?

Det gamleste trikset i boka er å bruke flere poser utenpå hverandre. I tillegg fins det ekstra store poser til koi o.l. som man kan få litt større ting oppi; TAM Lade i Trondheim har sånne så det burde gå an å få tak i dem andre plasser også.

Velkommen til byen!

CP

Hei jeg bor i Bergen og dro til oslo og hentet et helt oppsett med fisk, levende stein og koraller. Fisken pakket jeg i poser som vi hadde fått tak i hos en zoo butikk og pakket dem så i isoporkasse fra samme plassen. Jeg fylt posene med ren okygen siden de skulle reise så langt. Korallene Pakket jeg i søppel sekker som ble plassert i plast kasser med lokk. hadde de så i bilen som var oppvarmet hele tiden på turen. Dette gikk bra. Plast kassene kjøpte jeg på europris.

Takk for svar! Kommer til å pakke doble poser regner jeg med.

Jonny H, hvordan gjorde du det med oksygen? Er det noe man får kjøpt overalt?

CP, takk for det. Mange kar der oppe jeg kunne tenkt meg å ta en titt på. :-)

Du får si fra når du er installert og/eller trenger hjelp; alltid kjekt med en til i "miljøet" :-)

Vi prøver å møtes jevnlig i "klubben" her, men det blir ikke noen møter før nærmere høsten. Sjekk Aquafreaks.no for datoer!

CP