Jump to content

Anemone fra norske farvann

Recommended Posts

Jeg har fått noen røde anemoner som er plukket her av en kompis. Og tenkte å sette en inn i akvariet men er litt usikker fordi jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få den til å feste seg der jeg vil ha den. Og fester den seg ikke så vil den jo drive rundt med strømningene i vannet og kan jo da havne helt andre steder enn der jeg vil ha den. Noen som vet hva jeg må gjøre får å få den til å feste seg der jeg ønsker.

Mvh Jonny

Jeg har fått noen røde anemoner som er plukket her av en kompis. Og tenkte å sette en inn i akvariet men er litt usikker fordi jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få den til å feste seg der jeg vil ha den. Og fester den seg ikke så vil den jo drive rundt med strømningene i vannet og kan jo da havne helt andre steder enn der jeg vil ha den. Noen som vet hva jeg må gjøre får å få den til å feste seg der jeg ønsker.

Mvh Jonny

Prøv og slå av sirkulasjonen et par timer så den får satt seg der du vil ha den, hvis den godtar plassen og trives blir den der hvis ikke vil den finne seg en ny plass.;-)

Johnny, det er en ide att du lar dem sitte kvar på blåskjellet som dem kom med, så dreper du bare blåskjellet og vasker bort driten fra innsiden og plasserer det halve skallet hvor du ønsker å ha dem, så slipper du og problematikken med å pille dem vekk fra blåskjellet og risikere å skade foten...

Takk for alle svar. Etter å ha sett filmen tok jeg den ut igjen tror ikke jeg tør å ha den i karet hvis den er så glupsk. Jeg ville så gjerne hatt en korall eller annet som er rødt i karet for det savner jeg. Det var derfor at jeg tenkte denne kunne være et alternativ. Synes jeg har sett at andre her på forumet har denne i karet med stor hell. Har de ikke fisk i karet eller er de bare heldig?

Mvh Jonny

Takk for alle svar. Etter å ha sett filmen tok jeg den ut igjen tror ikke jeg tør å ha den i karet hvis den er så glupsk. Jeg ville så gjerne hatt en korall eller annet som er rødt i karet for det savner jeg. Det var derfor at jeg tenkte denne kunne være et alternativ. Synes jeg har sett at andre her på forumet har denne i karet med stor hell. Har de ikke fisk i karet eller er de bare heldig?

Mvh Jonny

Det er nok tryggest å ta den ut ja, jeg veit ikke omm andre som har den i karet. men mulig at dette kan gå bra.

Hmm noe annet rødt i karet... kunne noe slikt som dette ha vert rødt nok?

Dette er vanlige knapper.

IMG_9717.jpg.c39072abe89bcb3672c80295703780f9.jpg

IMG_9716.jpg.b19088e87a2b1f853ed7e1e3fbe8ad6a.jpg

Det er nok tryggest å ta den ut ja, jeg veit ikke omm andre som har den i karet. men mulig at dette kan gå bra.

Hmm noe annet rødt i karet... kunne noe slikt som dette ha vert rødt nok?

Dette er vanlige knapper.

Ja noen knappe som de der hadde vært greie. Men det er nesten umulige å få tak på dem her i Bergen.Har ikke sett noen slike her i butikkene og de som jeg har sett for salg her på forumet er jo bare på østlandet.

Mvh Jonny