Jump to content

koraldypp av knapper.

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg har en liten koloni med zoas. knapper som driver og sturer litt. Holder seg lukket i det siste. Ser noen hvite prikker på polippene som er lukket. Har mange flere kolonier som er helt topp form og er alle opne og hver eneste polipp er open og tryves veldig. Det er kunn den enne stenen som sturer de siste dagene. Kan man dyppe stenen med knappene i Tropic marine koral dipp.:D:D Tåler knappene det

Jeg har dippet mine knapper i TM Coral Cure og det har gått helt fint:-)

Takk. Skal prøve det. Synes det er rart at kunn den ene stenen sliter og den har stått der ett stond sammen med andre knappekolonier. De andre koloniene er i topp form. Tenkte skulle prøve å dyppe de. Kanskje er det noe opp i der som plager de. Prøver med en gang jeg. Tar sjansen:D

Sjekk nøye etter bittesmå snegler!

Når de vokser til blir de flattrykte med regelmessige brune prikker på skallet.

Skal se om jeg klarer å finne et bilde.

Som små er de som hvite prikker, og de begynner alt da med å suge næring og liv ut av knappene.

Om du har slikt svineri, ville jeg dyppet i ferskvann, for knapper tåler nesten alt, men det gjør ikke de sneglene...

Husk da å bruke hansker og eventuelt briller for slimet fra knappene er ikke å spøke med!

Jeg skal sjekke det. Den komm bare plutselig over de siste par dagene. Før 3- 4 dager siden så den kolonien frisk og god. Har tat avlegger med 5-6 knapper av den før noen uker siden og flyttet de i ett annet kar og de ser friske ut. :D Hobyen våres er mistisk

:confused::confused:

Merklig at du lagde denne tråden i går, for i dag sturer knappene mine og de er fult av hvite prikker:?

Isj....

Så rart. Den kolonien her har stott her på samma sted i noen måneder også bare over natta bang. Morgen etter holder de seg luket og ser hvite prikke på de. De andre koloniene er helt friske.:evil::evil:

Dypet i TMC dypp igår. ser noen knapper som er opnet seg idag mens flest parten sturer og holder seg lukket.Skal følge nøye på de så blir det ferskvans dypp om ikke de opner seg.:mad::mad::mad::confused:

Samme som her, bare at det gjelder alle koloniene mine:(

Men har ikke TMC.. Kan jeg gi de et ferskvann dypp?

Ikke sikker jeg. Tør ikke svare på det siden jeg var usikker selv.Derfor spør jeg her. Det er helt sikkert noen som gir deg svar på det her i løpet av dagen.

Jeg tipper at de må dyppes i vann som er samma teperatur som i akvariet. Det ville jeg gjørt. Varmt vann= zoas gryte. Blir kokt i hjel. For kat vann så fryser de i hjel. Jeg er usikker git. Men tipper bare tipper emperatur rundt 25- 26 grader. Det er bare noe jeg tror. Jeg har ikke kjenskap når det gjelder koralldyp eller ferskvansdypp. Helt grønn der på det feltet

Jeg tipper at de må dyppes i vann som er samma teperatur som i akvariet. Det ville jeg gjørt. Varmt vann= zoas gryte. Blir kokt i hjel. For kat vann så fryser de i hjel. Jeg er usikker git. Men tipper bare tipper emperatur rundt 25- 26 grader. Det er bare noe jeg tror. Jeg har ikke kjenskap når det gjelder koralldyp eller ferskvansdypp. Helt grønn der på det feltet

Må vel stabelisere ph'en med ph'en fra akvariumet også da tenker jeg egentlig

• 10 months later...