Jump to content

Recommended Posts

• 2 months later...
  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Kjører fortsatt biopellets i Deltecen ja. Det har jeg gjort siden første stund, og kommer nok ikke til å slutte med det. Fyller på pellets når jeg ser at det begynner å bli litt lite. Dette gjør jeg på øyemål, hehe. Tipper det blir ca en gang i året.

Har også kjørt et relativt stort sandfilter de siste 6 mnd. Må si jeg er meget imponert. Jeg hadde noen alger jeg ikke ble kvitt, og disse ble borte nøyaktig 4 uker etter oppstart av sandfilteret. Kan jo sa klart ikke garantere at det var sandfilteret, men jeg har ikke gjort noen andre endringer. Vil også påstå at korallene ser bedre ut enn aldri før!

Kjører fortsatt biopellets i Deltecen ja. Det har jeg gjort siden første stund, og kommer nok ikke til å slutte med det. Fyller på pellets når jeg ser at det begynner å bli litt lite. Dette gjør jeg på øyemål, hehe. Tipper det blir ca en gang i året.

Har også kjørt et relativt stort sandfilter de siste 6 mnd. Må si jeg er meget imponert. Jeg hadde noen alger jeg ikke ble kvitt, og disse ble borte nøyaktig 4 uker etter oppstart av sandfilteret. Kan jo sa klart ikke garantere at det var sandfilteret, men jeg har ikke gjort noen andre endringer. Vil også påstå at korallene ser bedre ut enn aldri før!

Høres bra ut. :)

Jeg har en deltec 905 reaktor, men folk sier den er uegnet for pellets.

Åssen mate pumpe bruker du på denne?

Kunne ikke tatt en video av reaktoren i aksjon? :)

Regner med at du mener FR509 ?

At den er uegnet er bare tull. Den har fungert strålende hos meg i snart 4 år. Jeg mater den med en NJ2300. Meget fornøyd. Pelletsen danser perfekt slik den skal. Dog hadde jeg nok ikke trengt en så stor reaktor. Til biopellets funker denne fint til en 720L i alle fall. Så jeg kunne nok valgt en mindre enn for å spare plass.

• 1 month later...

Nydelige koraller og flott oppsett, fint å se et kar som virker å være i god balanse.

Et par spørsmål til skummeren din. Ser du nå bruker en BK Supermarin 250. Er dette en intern eller ekstern variant?

Får du den til å virke bra med tanke på at den vel er dimensjonert for adskillig større systemer?

Nydelige koraller og flott oppsett, fint å se et kar som virker å være i god balanse.

Et par spørsmål til skummeren din. Ser du nå bruker en BK Supermarin 250. Er dette en intern eller ekstern variant?

Får du den til å virke bra med tanke på at den vel er dimensjonert for adskillig større systemer?

Tusen takk:)

Har den interne. Den fungerer godt, og jeg får ut mye guffe. Men jeg ser hva du mener. Den er nok litt på kanten, og er litt følsom for mitt lille system. Hvis jeg skulle satt opp et tilsvarende system på nytt, så ville jeg nok gått for en som var litt mindre.

• 2 weeks later...