Pelskebab 29 Posted July 9, 2014 Author Report Share Posted July 9, 2014 En liten stemningsrapport fra i går kveld. Den nye beboeren er ikke helt fotovant.. Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted September 11, 2014 Author Report Share Posted September 11, 2014 Fått låne et 550D av en kompis. Skal ha nytt kamera snart, så må få prøvd litt forskjellig. Her er noen bilder fra i kveld: Quote Link to post Share on other sites
Gguldal 55 Posted September 11, 2014 Report Share Posted September 11, 2014 Jeg kommer med hagesaksa snart! Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted September 14, 2014 Author Report Share Posted September 14, 2014 Bare å komme, Geir! Quote Link to post Share on other sites
Helge Sandberg 10 Posted September 14, 2014 Report Share Posted September 14, 2014 Vakkert akvarium, mye fine koraller:-) Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted September 17, 2014 Author Report Share Posted September 17, 2014 Takk Helge! Her er et par til. Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted October 29, 2014 Author Report Share Posted October 29, 2014 Noen close ups Quote Link to post Share on other sites
Simonsen 10 Posted October 29, 2014 Report Share Posted October 29, 2014 Kjører du fortsatt Biopellets i Deltec reaktoren du hadde på bilde 1? Hvordan fungerte det? Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted October 30, 2014 Author Report Share Posted October 30, 2014 Kjører fortsatt biopellets i Deltecen ja. Det har jeg gjort siden første stund, og kommer nok ikke til å slutte med det. Fyller på pellets når jeg ser at det begynner å bli litt lite. Dette gjør jeg på øyemål, hehe. Tipper det blir ca en gang i året. Har også kjørt et relativt stort sandfilter de siste 6 mnd. Må si jeg er meget imponert. Jeg hadde noen alger jeg ikke ble kvitt, og disse ble borte nøyaktig 4 uker etter oppstart av sandfilteret. Kan jo sa klart ikke garantere at det var sandfilteret, men jeg har ikke gjort noen andre endringer. Vil også påstå at korallene ser bedre ut enn aldri før! Quote Link to post Share on other sites
Simonsen 10 Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 Kjører fortsatt biopellets i Deltecen ja. Det har jeg gjort siden første stund, og kommer nok ikke til å slutte med det. Fyller på pellets når jeg ser at det begynner å bli litt lite. Dette gjør jeg på øyemål, hehe. Tipper det blir ca en gang i året. Har også kjørt et relativt stort sandfilter de siste 6 mnd. Må si jeg er meget imponert. Jeg hadde noen alger jeg ikke ble kvitt, og disse ble borte nøyaktig 4 uker etter oppstart av sandfilteret. Kan jo sa klart ikke garantere at det var sandfilteret, men jeg har ikke gjort noen andre endringer. Vil også påstå at korallene ser bedre ut enn aldri før! Høres bra ut. Jeg har en deltec 905 reaktor, men folk sier den er uegnet for pellets. Åssen mate pumpe bruker du på denne? Kunne ikke tatt en video av reaktoren i aksjon? Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted October 30, 2014 Author Report Share Posted October 30, 2014 Regner med at du mener FR509 ? At den er uegnet er bare tull. Den har fungert strålende hos meg i snart 4 år. Jeg mater den med en NJ2300. Meget fornøyd. Pelletsen danser perfekt slik den skal. Dog hadde jeg nok ikke trengt en så stor reaktor. Til biopellets funker denne fint til en 720L i alle fall. Så jeg kunne nok valgt en mindre enn for å spare plass. Quote Link to post Share on other sites
BareAre 26 Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Helt rått!! Quote Link to post Share on other sites
Simonsen 10 Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Har FR509 ja! Får se om jeg får det til å funke ved å øke retur pumpa Du har ikke noen avleggere eller kan stusse noen sps til Lørdag da? Ska til Oslo, å kunne godt tenkt meg noen avleggere! Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted November 8, 2014 Author Report Share Posted November 8, 2014 Tusen takk, Are! Simonsen: Jeg er ikke hjemme før mandag, men har masse avleggere! Bare å ta turen når som helst. Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted December 15, 2014 Author Report Share Posted December 15, 2014 Z.Gemmatum C.Joculator Ricordea florida Acropora sp. Quote Link to post Share on other sites
Svein A 83 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Flott oppsett og det er hyggelig å se at akvariet har snart gått i 4 år uten for mye problemer. Svein Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Nydelige koraller og flott oppsett, fint å se et kar som virker å være i god balanse. Et par spørsmål til skummeren din. Ser du nå bruker en BK Supermarin 250. Er dette en intern eller ekstern variant? Får du den til å virke bra med tanke på at den vel er dimensjonert for adskillig større systemer? Quote Link to post Share on other sites
Tomjo 30 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Dette var et fantastisk flott kar:D Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted December 15, 2014 Author Report Share Posted December 15, 2014 Nydelige koraller og flott oppsett, fint å se et kar som virker å være i god balanse. Et par spørsmål til skummeren din. Ser du nå bruker en BK Supermarin 250. Er dette en intern eller ekstern variant? Får du den til å virke bra med tanke på at den vel er dimensjonert for adskillig større systemer? Tusen takk:) Har den interne. Den fungerer godt, og jeg får ut mye guffe. Men jeg ser hva du mener. Den er nok litt på kanten, og er litt følsom for mitt lille system. Hvis jeg skulle satt opp et tilsvarende system på nytt, så ville jeg nok gått for en som var litt mindre. Quote Link to post Share on other sites
Simonsen 10 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Fantastisk flott kar du har! Imponerende farger også. Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted December 20, 2014 Author Report Share Posted December 20, 2014 Takk for det! Quote Link to post Share on other sites
Dimorb 21 Posted December 22, 2014 Report Share Posted December 22, 2014 Vilka mått har du på akvariet? Quote Link to post Share on other sites
Pelskebab 29 Posted December 23, 2014 Author Report Share Posted December 23, 2014 120x55x55 Skulle helst hatt det mye bredere. Men akvariet ble tegnet etter søylen den står inntil, og den er 55cm bred. 55cm høyde er jeg dog svært fornøyd med. Quote Link to post Share on other sites
Simonsen 10 Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Spørsmål. Har du optiwhite glass? Og hvor tykt glass har du? Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Kjempeflott. Dette har du virkelig fått til. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts