Kristian Hennig Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Hei! Har endelig fått bestilt det nye acrylkaret på 170x80x70 - ca 950 liter. I den sammenheng trenger jeg noen innspill på størrelsen til gjennomføringene. Jeg ba produsenten komme med forslag, og fikk da tilbakemelding om 2x61mm ned til sumpen og 43mm i retur. Finner svært lite pvc fittings som har disse størrelsene, eller har jeg kansje misforstått noe?! Hva syns DU er passelig størrelse? Returpumpen kommer yte ca 6500 liter pr time, eller er dette kansje litt overkill? Pumpen må løfte vannet 1.3 m. Se gjerne akvarietråden under Kristian soon to be saltvann for bilde av karet;) Med ønske om en god lørdangskveld, Kristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimes Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Det nærmeste blir vel 63mm og 40mm? Jeg har tidligere brukt 2x50mm ned, og 32mm retur på et kar. Returpumpa var på 9600 liter. 1.5m løftehøyde. Det gikk helt knirkefritt:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Hennig Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 Må ta enda en endringsmail tror jeg;) Hehe, vært noen av de! Noen fler med innspill? Kim, det var du som var sammen med Mari? Mvh, Kristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimes Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 (edited) Ja, sikkert greit å få det i dimensjoner som finnes tilgjengelig her i Norge. Skal de sette inn gjennomføringer i karet, eller bare bore hull? Stemmer det, han som er sammen med Mari ja:-) Edited December 4, 2010 by kimes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts