Jump to content

vann sensor

thorep
 Share

Recommended Posts

Hei du:-)

Min kone er borti matter som de har på jobb(hjemmesykepleien), der har de matter som reagerer på fukt. Der blir de brukt i sengen med pasienter som har epilepsi. Ved utslag på matten, så går det alarm på personsøker.

Pasientene får dette gjennom hjelpemiddelsentralen, men dette blir også solgt til private(vet bare ikke hvor). Google? ;-)

Kanskje dette er løsningen:?::?:

Ellers så får du vel også følere som du har oppi karet som måler vannstanden der....

Hilsen Torstein og Miriam:D

Vi har alarm med direkte tilknytning til Securitas på dører, vinduer og brannvarsler. I tillegg har de plassert ut en fuktmåler på kjøkkenet vårt slik at de blir alarmert om det blir lekkasje her mens vi er på ferie. Kanskje noe å tenke på for andre akvarister? Fuktmåleren kan jo plasseres under akvariet. Jeg har karet mitt på badet så for meg er ikke lekkasje noen stor bekymring, ville heller hatt videoovervåkning slik at jeg kunne se at alt står bra til med fisken....

Aquatronica har en ganske billig lekkasjesensor, og da kan du få beskjed på epost eller SMS ved lekkasje. Ulempen er at hvis du ikke allerede har computeren så blir det relativt dyrt siden du må kjøpe hovedenhet, strømskinne, sms-modul og ethernet-modul. Fordelen er at du kan plugge inn alle andre mulige dingser og overvåke akvariet mens du er vekke. Ville absolutt vurdert det.

En lekkasje-alarm som bare varsler med lyd er vel egentlig ikke sånn kjempenyttig men når den koster en hundrelapp er det vel verdt det.