Jump to content

Får ikke gjennomføring i tank tett:(

Recommended Posts

Hei.

Har en http://www.reefshop.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/11_17/products_id/114 gjennomføring som fulgte med tanken min.

Klarer ikke få den tett.

Det er en hvit "pakning" og en sort som føles ut som en gummi pakning.

Den hvite er ganske hard , mere plast.

Nå stor den hvite plast ringen ytterst , utenfor tenken , med gummipakning innenfor som klemme mot glasset. Og den store mutteren er skrud hardt på inne i karet.

Men klarer IKKE få dette tett..drypper noen små dråper..noen tips?

• 1 month later...
  • 4 years later...

Jeg har bare teitet til med nevene også tatt 1/3 turn etter at den er finger teitet med en rør tang.. :) bare for og klemme den sorte pakkningen litt :)

Du satte gjengene ut av tanken nå sant? slik jeg forstod det så var gjengene inni tanken din ? og mutteren oppi tanken?

mutteren skal stå på den tørre siden sammen med den hvite ringen :)

Jeg bruker ikke lim på mine gjennomføringer :) har ikke hatt problemer enda :) og jeg riksler en del på røret som står oppi også :)

Men det er i grunn litt vanskelig og svare på.. for du kan jo være uheldig og få en lekkasje.. så tenker du at.. søren jeg skulle ha limt det..

Så den avgjørelsen må du nesten ta selv :) men pakkningen skal jo holde tett :)

Bare for ordens skyld, svart pakning mot den faste delen, hvit plastskive mot mutter. Hva som er ut eller inn i tanken er likegyldig. Selv foretrekker jeg å ha mutteren på utsiden av tanken. Om karet er i x-finer eller lignende må mutteren være på utsiden. Lim er ikke nødvendig mot en glatt flate som f. eks. glass.

Jeg har iallefall ingen planer om og bytte gjennomføringer før jeg eventuellt oppgraderer til ennå større kar. Skulle jeg være så uheldig og knuse glass da så får det så bare være, liker og vite at det iallefall ikke kan bli lekasje fra de.

enig med. Deg, silikonen limer ikke fast PVC gjennomføringen til glasse men fungerer som en "flytende" pakkning .

ingen problem å løsne dette når det evt. Trengs.