dingo62 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Legger ut noen bilder av mitt 540 liters kar,som har vært i drift i 9 måneder nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimes Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Ser knallbra ut! Legg gjerne ut litt info om oppsettet ditt. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Takker... Jeg kommer med mer bilder og info om karret etter hvert... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Pent! Utrolig fin aquascape! Er det en Chaetodontoplus mesoleucus du har? Napper den på noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Pent! Utrolig fin aquascape! Er det en Chaetodontoplus mesoleucus du har? Napper den på noe? Er ikke så kjent med alle latinske navn. Men den går under navnet: Yelow Tale Angel. Den hender den napper litt... men veldig sjeldent.. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gguldal Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Se her ja. Som jeg har sakt før, dette kan du Erik. Masse fine bilder og knall farger på sps'ene =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Takker Geir.... Ja det kommer seg nå... håper det blir go vekst i alle avleggerne så det gror igjen og blir enda mer naturtro. ( Og masse avleggere etter hvert :-) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunde Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Dette såg kjempebra ut! Har du kjøpt alle korallene som avleggere? Noken av dei var jo ganske store :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorep Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Helt strøkent! Tar gjerne imot tips om min "aquascaping" , om det kan kalles det. Se bilder i min tråd. Liker hvordan du har satt opp sten osv:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guttungen Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Vakkert, stilrent, luftig, oversiktlig og STRØKENT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haimat Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Fantastiske farger!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Oyyy... Her var det mange positive tilbakemeldinger, og det er koselig... :-) Takker og bukker.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Ser knallbra ut! Legg gjerne ut litt info om oppsettet ditt. :-) Slik er oppsetet : Karet er på 540 liter Sump ca 100 l Skummer: Deltec APF 600 Deltec FR 509 som jeg kjører 500g Biopelets som mates av en 1200l Maxijetpumpe. Retur pumpe fra sump Newjet 3000 Sirkulasjon: 2x Tunze - Turbelle Stream 6100 1x Tunze - Nanostream 6055 1x Aquamedic SP 3000/Nivåføler for etterfylling av osmosevann Osmoseanlegg: Aquamedic Easyline 90 Lys: 8 x 54w T5 (armaturet har jeg laget selv) 2x rosa Fiji 2x hvite DD 4x blå Aquablue Sporstoffer: Balling + som doseres med auedic reefdoser x 3 Zeoback: Noen dråper ett par ganger i uka. Aminosyrer: Hver dag. Kaliumiodid-fluor hver dag. Reefpelets: Ca annenhver dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Dette såg kjempebra ut! Har du kjøpt alle korallene som avleggere? Noken av dei var jo ganske store :-) Det meste har vært avleggere... De som er størst på bildene ble satt inn som avleggere i mitt forige karr som var på 160 liter. (det ligger ute film fra det under medlemers akvarium) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Utrolig flott akvarie, aquascape og koraller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saltstian Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 nydeli kar du fåt deg :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eagle Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Meeeeeget vakkert!!! Hadde vært artig om du la ut noen bilder av selve byggverket ditt også. Det så meget lovende og forseggjort ut når jeg var på besøk for ca 1 år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 igjen må jeg bare takke og bukke for positive tilbakemeldinger fra dere... Jeg sitter og finner frem bilder i fra dag 1 her og kommer til og legge ut disse så fort jeg for sortert ut di jeg mener kan være av interesse og dele med dere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Helt strøkent! Tar gjerne imot tips om min "aquascaping" , om det kan kalles det. Se bilder i min tråd. Liker hvordan du har satt opp sten osv:) Har tittet på tråden din og synes du har en fin løsning på hvordan du har dandert steinene dine. Jeg liker open løsning... og når du får satt inn koraller,så tror jeg det blir veldig fint. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chippflipp Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Dette blir bra Erik. Ser veldig fint ut det du har fått til. Fin aquascaping og flotte fisker. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 (edited) Meeeeeget vakkert!!! Hadde vært artig om du la ut noen bilder av selve byggverket ditt også. Det så meget lovende og forseggjort ut når jeg var på besøk for ca 1 år siden. Her er det noen bilder i fra starten... Som dere ser måtte ett stk. vindu i huset ofres får denne spennende hobbyen... :-) Litt dårlige bilder siden de ble tatt med mobil før jeg fikk kjøpt meg kamerautstyr. Edited December 5, 2010 by dingo62 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeMa Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Den innbyggingen der så helt super ut! Kjempeflott kar, kul aquascaping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solono Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Nydelig! Ser ut til at det meste fungerer her ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dingo62 Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Sånn ser det ut i dag,etter mange timer med snekring,maling og tilpassing av dører og hengsler... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bluereef Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 dette var vanvittig flott Dingo!! mvh trygve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts