Jump to content

Montere WG-308 i Boyo 58liter ?

Vulgata
 Share

Recommended Posts

Akkurat det spørsmålet finnes det massevis av info rundt. Vil anbefale deg å bruke søkefunksjonen her på forumet, og besøke nano-reef.com.

Da vil du få masse info rundt ulike muligheter ved selve karet, samt hvordan du monterer skummeren.

Kort fortalt tar du av alt før du monterer den, untatt luftslangen så klart. Håper det var til hjelp.:-)

Hei

Det er bare å gjøre som jaris sier strippe den ned så den går i kammeret.

Jeg kjørte en stund med den orginale skummer pumpa fra kammer 4 til tre , men uten skummer delen på .( saget av den gjennomsiktige delen)

Men nå har jeg bare en maxijet i kammeret helt til venstre, og tettet det ekstra hullet helt så den trekker vann igjenom sumpen i stedet for orginalt hvor vannet skyves. Fungerer helt fint det

Håper det var litt oppklarende ...

Takker for svar.

Men, det er ikke så veldig lett å søke her inne syns jeg. Brukte ganske mye tid før jeg stilte spørsmålet faktisk. Når en i tilegg er ganske dårlig i engelsk er faktisk et spørsmål på forumet en grei løsning. Så Jaris, du kan være ganske sikker på at jeg prøver litt på egenhånd før jeg maser på dere her inne.

+ at en bekreftelse er veldig betryggende for en som er totalt nybegynner.

• 6 months later...

Jeg satte inn en 310 skummer i dag.. Men måtte. Ta den ut igjen pga at jeg ikke fikk til filtrering gjenom kammeret til høyre.. Tror jeg må få til en slange fra kammeret til høyre inn i kammeret vedsiden der skummeren står for det virker som at bare vannet sirkulerer i det kammeret.. Må jo bruke den pumpa som står der for å beholde UV belysningen.. Bruker dere de rør posene og bioballene i kammeret helt til venstre..

• 1 month later...