Jump to content

Hva kan vi forvente..

akvaflat
 Share

Recommended Posts

Har fulgt innleggene i tråden om Reefexpress ang det å benytte sin lokale butikk fremfor nettbaserte/selvimport.

Ønsker å dele min erfaring med dette innlegget:

Har siden sensommer hatt et ønske om et saltvannsakvarie bygget etter mål. Jeg har en avsatt plass, som for å utnytte denne maksimalt trenger et akvarie bygget på mål.

Begynte prosessen med dette etter sommeren og tok kontakt med 4 forhandlere som oppgir at de kan levere akvarier på mål.

Mål skisser ble oppgitt til alle 4.... så begynte ventingen....

Ingen av disse 4 leverandørene kom tilbake til meg med noe tilbud uten at jeg måtte purre de... selv etter gjentatte purringer har jeg kun fått svar fra 2

Valget falt på en leverandør (lett med tanke på at jeg kun hadde 2 valg..)

Så begynte ventingen igjen...

Forskudd ble innbetalt dagen etter bestilling

Så går det over 7 uker uten at det kommer noe akvarie. Så kommer beskjeden at hele bestillingen er "forsvunnet" ???

Får et selvsagt valg om å kanselere hele ordren, men jeg ønsker jo ikke å begynne dette på nytt!

Så jeg opprettholder bestillingen og fortsetter å vente....

så nå 12 uker etter bestilling sitter jeg da her med en startklar benk men ikke noe akvarie..

Er det virkelig så ustrukturert i denne bransjen?

Jeg har allerede handlet inn noe enkelt utstyr fra Kina, dette har kommet i posten 6-8 dager etter bestilling-godt pakket-uskadet og billig.

Reagerer da litt på uttaelsene om at vi må støtte opp om våre lokale forhandlere. Skal vi gjøre det så forventer jeg en relativt stor grad av oppmerksomhet og service i bytte mot mine surt opptjente penger :-)

Hilsen

Litt lei av å vente

Jeg er ikke av den oppfatningen av at vi alltid må støtte opp om våre lokale butikker. Da vil det også være slik at vi må slutte å selge fragger her på forumet!! For det også gjør at butikkene selger mindre.

Nå vet ikke jeg hvor flateby ligger henner, men i moss er det en kar som bygger på mål. Kanskje en du kan sjekke med?..

PS: det er lov å skrive hvilket firma som roter med bestillingen, det kan spare en del andre for bryet :)

Håper du tar feil..

Har ikke den samme oppfattelse av bransjen som deg. Bestilte et karr av JH etter mål.De leverte til riktig tid etc. Forandret en del på teknikken, bestilte dette av Koralen, også han leverte etter avtalet tid. Er selv en av dem som ønsker å se det levende før jeg kjøper det....(liker å se at de spiser osv). Når det gjelder tørrvarer/teknikk har jeg ingen bekymringer om å bestille det over nette.

Erik

En salig blanding

Jeg benytter meg av både lokale butikker og nett butikker .. 530 literen med sump og utstyr bestilte jeg fra Tyskland pga.pris , sparte ca 11000 kr. i forhold til lokal butikk , og 9000 i forhold til billigste norske nettbutikk..

120 literen kjøpte jeg lokalt , da det var minimal prisforskjell ....alt levende er blitt kjøpt lokalt , utenom mine 2 blå tang ...en henta jeg hos gauteG her på forumet , mens en ble kjøpt på Tam alna i oslo ....for , salt og andre tilsetninger har jeg stortsett kjøpt lokalt ....