Jump to content

Reol for 2 stk 375 litere

Dan Bjordal
 Share

Recommended Posts

Lurer på om det er noen som har erfaring fra konstruksjon av reoler fortrinnsvis i tre.

Jeg har to stk. 375 litere som skal i reol oppå hverandre med sump på gulvet. Karene er 150x50x50 cm.

Det øverste karet vil jo stå fritt på en plate med lys festet i taket og vil ikke ha noen sjenerende søyler som sperrer for innsikten i karret.

Karret under derimot vil ha en søyle på midten dersom jeg ikke kan stole på at bjelkene som løper under karret er sterke nok til å holde karet i hele lengden på 150cm. Nederst nede kommer felles sump for disse to karene.

Noen som har noen tips til hvordan dette kan løses på en mest mulig elegant måte.

Kan selvsagt konstruere noe "heste-greier" som er sterkt nok til å tåle 3dje verdenskrig men det blir kansje ikke så pent å se på samtidig som det bygger en hel del i høyden.

Lurte på noen limtre dragere men såvidt jeg vet finnes ikke de i små dimensjoner. Kunne tenke meg noe 30-40mm bredt og x antall mm høyt som da er virkelig sterkt. Men etter det jeg har fått vite så finnes ikke dette? Noen som kan noe om dette??????

Og va med ben som er justerbare. Disse karrene skal stå i en bod jeg har som har sluk i gulvet. Da er det selvsagt fall på gulvet og bena må justeres deretter.

Edited by Dan Bjordal