Jump to content

Salarias Fasciatus

Rogerh
 Share

Recommended Posts

Hei

Har en Salarias som jeg har hatt i omtrent 4 måneder. I løpet av den siste uka, har den sluttet helt og spise, noe som har resultert i at den er ganske så tynn blitt:(

Alger har han god tilgang på, og jeg ser han går og napper litt, men virker som han sulter seg selv.

Han spiser ikke pellets eller annen føde.

Alt av koraller, og andre levende stortrives og verdiene er stabile og fine.

Er det noen som har noen tips??

Takk.

dette kan være mange grunner til,.

sykdommer og parasitter kan føre til avmagring og død hos fisk,.

men hva som er tilfelle hos deg er vanskelig å si utfra kun en beskrivelse,.

men mye kan tyde på at fisken din ikke er frisk,og kan ha enten en sykdom eller en parasitt,.

det kan også være andre faktorer fisken ikke er fornøyd med som vannparametre eller lignene..

Du har nok opplevd noe som slett ikke er uvanlig, nemlig at fisken har beitet ned de algene den foretrekker å spise, og dermed sulter selv om det ser ut til å være nok av alger å ta av i akvariet. Dersom den ikke viser interesse for annet fôr kan den faktisk sulte ihjel

Du har nok opplevd noe som slett ikke er uvanlig, nemlig at fisken har beitet ned de algene den foretrekker å spise, og dermed sulter selv om det ser ut til å være nok av alger å ta av i akvariet. Dersom den ikke viser interesse for annet fôr kan den faktisk sulte ihjel

Det samme har skjedd hos meg og det hjalp ikke stort selv om den spiste noe flakfor.

har funnet ut litt om salaris,. og ja den kan sulte i hjel om den ikke får nok av sine favoritt alger,.

men der er håp,det finnes feks spirulina for, feks algetabletter for plecoer,og man kan selfølgelig få den til å beite Nori(tørkede alger) om man er heldig,.

så lenge fisken får nok næringsrikt for,(alger utgjør ca 15 % av hovedforet, resten er annet snack den finner.. så om man er flink å fore stakkaren så er ikke alt håp ute,.

• 4 months later...
Det rare er jo at jeg ser den spiser, men den er likevel vesentlig slankere enn tidligere...

Ja, er nok greit følge litt med på den nå fremover, og prøve litt forskjellig typer mat, og se om den klarer fete seg opp. I perioder kunne det se ut som min spiste også, men det virket nesten som han spyttet ut igjen maten....