Rogerh Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Hei Har en Salarias som jeg har hatt i omtrent 4 måneder. I løpet av den siste uka, har den sluttet helt og spise, noe som har resultert i at den er ganske så tynn blitt:( Alger har han god tilgang på, og jeg ser han går og napper litt, men virker som han sulter seg selv. Han spiser ikke pellets eller annen føde. Alt av koraller, og andre levende stortrives og verdiene er stabile og fine. Er det noen som har noen tips?? Takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filathor Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 dette kan være mange grunner til,. sykdommer og parasitter kan føre til avmagring og død hos fisk,. men hva som er tilfelle hos deg er vanskelig å si utfra kun en beskrivelse,. men mye kan tyde på at fisken din ikke er frisk,og kan ha enten en sykdom eller en parasitt,. det kan også være andre faktorer fisken ikke er fornøyd med som vannparametre eller lignene.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Du har nok opplevd noe som slett ikke er uvanlig, nemlig at fisken har beitet ned de algene den foretrekker å spise, og dermed sulter selv om det ser ut til å være nok av alger å ta av i akvariet. Dersom den ikke viser interesse for annet fôr kan den faktisk sulte ihjel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Du har nok opplevd noe som slett ikke er uvanlig, nemlig at fisken har beitet ned de algene den foretrekker å spise, og dermed sulter selv om det ser ut til å være nok av alger å ta av i akvariet. Dersom den ikke viser interesse for annet fôr kan den faktisk sulte ihjel Det samme har skjedd hos meg og det hjalp ikke stort selv om den spiste noe flakfor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filathor Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 har funnet ut litt om salaris,. og ja den kan sulte i hjel om den ikke får nok av sine favoritt alger,. men der er håp,det finnes feks spirulina for, feks algetabletter for plecoer,og man kan selfølgelig få den til å beite Nori(tørkede alger) om man er heldig,. så lenge fisken får nok næringsrikt for,(alger utgjør ca 15 % av hovedforet, resten er annet snack den finner.. så om man er flink å fore stakkaren så er ikke alt håp ute,. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Jeg har også hatt hell med slike pleco-tabletter, og idag spiser min Salaris omtrent alt jeg kaster i tanken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filathor Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Min knasker også hva det skal være,. inkudert plecofor,. men det beste den får er alger,. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogerh Posted November 30, 2010 Author Report Share Posted November 30, 2010 Takk for tips:) Blir en tur på Tam Alna imorgen og kjøpe plecofor da, håper det hjelper. Har også lest at dette kan være et problem med de. Men krysser fingra her nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Hvordan gikk det med denne fisken? Oppdaget nylig at Salarias'en min, som tidligere spiste som en hest og var tykk og god, plutselig var blitt ganske slank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogerh Posted April 22, 2011 Author Report Share Posted April 22, 2011 Hei Det gikk dessverre dårlig, han levde en stund til, men klarte aldri få den til å spise igjen uansett hva jeg prøvde lure den til. Lykke til med din ihvertfall:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Det rare er jo at jeg ser den spiser, men den er likevel vesentlig slankere enn tidligere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogerh Posted April 22, 2011 Author Report Share Posted April 22, 2011 Det rare er jo at jeg ser den spiser, men den er likevel vesentlig slankere enn tidligere... Ja, er nok greit følge litt med på den nå fremover, og prøve litt forskjellig typer mat, og se om den klarer fete seg opp. I perioder kunne det se ut som min spiste også, men det virket nesten som han spyttet ut igjen maten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts