bompur Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 Hei! Er det noen som har vært borti en programvare, der man kan legge inn parameterne for akvariumet sitt, legge inn hvilke dyr / fisk man har og hva man ønsker å tilføre, og får opp hvorvidt de valgene man gjør er kompatible og gjennomførbare? Det finnes i diverse tabeller ser jeg, men hadde vært kjekt med en "fasit" for eget kar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torstein Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 Hei Då lurer eg på om det finnest en "fasit" i saltvanns verdnen?? Slik eg har forstått det så har alle kar ulike i behov, men eg er no ikke (enda;-)) den skarpeste kniven i denne hobbyen då Eller kanskje eg missforstår det du lurer på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haimat Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Dette hadde jo egentlig vært VELDIG kjekt! ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Dessverre tror dette ikke finnes og aldri lar seg gjennomføres. Det finnes for mange kombinasjoner. Det viktigste er at man selv setter seg etter beste evne inn i de forskjellige individenes behov. Det aller viktigste er at akvaristen selv tar ansvar for dyrene og sjekker ut enten på dette forumet eller andre plasser. Og ikke minst skaffer seg friske dyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bompur Posted November 29, 2010 Author Report Share Posted November 29, 2010 Tilbake til oppslagsverket Hei - og takk for svar Da er det tilbake til bøkene og lese videre. Det er jo så mye flott der ute man gjerne vil ha tak i, og så mange feller man kan gå i. Men jeg synes jeg har klart meg bra så langt. Har hatt krydderfritt akvarium i mange år og har lest om saltvann siste tre årene. Kjøpte meg et ferdig oppsett brukt for ca 6 mnd siden. Rigget det opp hjemme og har klart å unngå fristelsene, så jeg har ikke puttet noe nytt oppi på den tiden. Men det blir nok noe nytt over nyttår tenker jeg. Må bare finne ut hva jeg vil ha, og som går i lag med det jeg allerede har ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Mannen bak dette praktverket later tydeligvis til å tro at han har funnet en fasit på det meste: http://www.simplifiedreefkeeping.com/index.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts