Jump to content

Programvare for kompatibilitet

bompur
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som har vært borti en programvare, der man kan legge inn parameterne for akvariumet sitt, legge inn hvilke dyr / fisk man har og hva man ønsker å tilføre, og får opp hvorvidt de valgene man gjør er kompatible og gjennomførbare?

Det finnes i diverse tabeller ser jeg, men hadde vært kjekt med en "fasit" for eget kar :)8-)

Dessverre tror dette ikke finnes og aldri lar seg gjennomføres. Det finnes for mange kombinasjoner.

Det viktigste er at man selv setter seg etter beste evne inn i de forskjellige individenes behov. Det aller viktigste er at akvaristen selv tar ansvar for dyrene og sjekker ut enten på dette forumet eller andre plasser. Og ikke minst skaffer seg friske dyr.

Tilbake til oppslagsverket

Hei - og takk for svar :)

Da er det tilbake til bøkene og lese videre. Det er jo så mye flott der ute man gjerne vil ha tak i, og så mange feller man kan gå i.

Men jeg synes jeg har klart meg bra så langt. Har hatt krydderfritt akvarium i mange år og har lest om saltvann siste tre årene. Kjøpte meg et ferdig oppsett brukt for ca 6 mnd siden. Rigget det opp hjemme og har klart å unngå fristelsene, så jeg har ikke puttet noe nytt oppi på den tiden. Men det blir nok noe nytt over nyttår tenker jeg. Må bare finne ut hva jeg vil ha, og som går i lag med det jeg allerede har ...... :mrgreen: