Jump to content

Huff, skummer

jnad
 Share

Recommended Posts

Hei!

Da jeg stod opp i morges gikk jeg som alltid inn i stua for og se at allt er ok med akvariet. Da jeg nærmet meg syntes jeg at jeg hørte en lyd som ikke pleide og være der, HUFF, SKUMMEREN STOD OG FLOMMET OVER:mad:

Heldigvis så rant vannet bare langs med skummeren og ned i akvariet igjen slik at jeg ikke fikk noe på gulvet. Men hvordan det har gått med innbyggerne i karet mitt vet jeg ikke før jeg kommer hjem fra jobben, måtte bare slå av skummeren og komme meg på jobb.

Vet ikke hvor skadelig det er og få blandet dritten i skummeren ut i karet igjen, men jeg håper det har gått bra.

Vet ikke helt hvorfor dette skjedde, enten så har reguleringsskruen på luftpumen løsnet og dermed justert seg selv opp, eller så har det med noe jeg tilsatte karet i går og gjøre? Jeg tilsatte: KZ- Coral Vitalizer, Zeo Back, og litt Coral Snow før jeg la meg.

Og jeg som egentlig ikke bruker skummer:-) Dette bekrefter vel bare at desto mer teknisk utstyr, desto mer som kan gå galt:-)

Jnad

Edited by jnad

Vet ikke hvor skadelig det er og få blandet dritten i skummeren ut i karet igjen, men jeg håper det har gått bra.

Så sant ikke mange dagers oppsamlet skjit plutselig returneres til karet, så burde det ikke være noe stort problem. Men i ditt tilfelle rant det vel bare over, slik at det bare var "overskuddet" som endte tilbake i karet, og det skulle vel omtrent ha samme effekt som om skummeren sluttet å virke. Met et forbehold: At den konsentrete skjiten kan ha lokale skadevirkninger der den renner tilbake i karet.

Edited by Agathos

Hei!

Agathos: Det ser ut som at du heldigvis hadde rett, allt ser ok ut:-)

Vannpytt: Er litt usikker på hva du mener med "Heia skummer" HE HE

Vel, skummeren skal snart ut av karet, bare tester litt, ønsker fortsatt og være en avviker fra mengden og kjøre uten skummer:-)

Jnad