Vulgata Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Har problemer med å få til en flott steinformasjon. Skulle ønske jeg hadde stein med litt andre former og størrelser. Dele dere opp LS, og hvordan gjør dere det for å både ha kontroll med delingen og få til en naturlig "look". Ikke bare å stikke ned til en "LS pusher" og finne de steinene man trenger her sør i landet. Bruker dere andre materialer enn LS for å bygge formasjonene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dvergkeiser Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 LS av god kvalitet lar seg enkelt sage med en vanlig handsag. Så kan man borre hull og bruke plaststrips for å feste deler slik man vil ha det ,f.eks. rundt et plastrør ,slik at man få en søyle. Her er det viktig å bruke uv bestandig plasttrips , slik at de ikke revner etter ei stund i saltvann under hqi lys. mvh thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Jeg har også benyttet kjeramisk stein og disse kommer ikke i de helt store bitene. De er store nok. Fordelen er at denne er tørr og enkelt kan limes sammen med f.eks. silikon for å skape en spennende permanent formasjon. Med tiden(Kort) kan man ikke se forskjell. Du kan også borre hull i LS og tre den på f.eks. PVC rør. Er du litt grundig og også benytter litt lim kan du få en stabil enhet uten at noen plastbiter kommer til syne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulgata Posted November 24, 2010 Author Report Share Posted November 24, 2010 Jeg har også benyttet kjeramisk stein og disse kommer ikke i de helt store bitene. De er store nok. Fordelen er at denne er tørr og enkelt kan limes sammen med f.eks. silikon for å skape en spennende permanent formasjon. Med tiden(Kort) kan man ikke se forskjell. Du kan også borre hull i LS og tre den på f.eks. PVC rør. Er du litt grundig og også benytter litt lim kan du få en stabil enhet uten at noen plastbiter kommer til syne. Kjeramisk stein? Hva er det, og hvor kan det skaffes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Du finner en hel del hos Kenneth på Korallen. Her har du en link til det jeg tenker på. En kasse til under 1000,- http://korallen.mystore.no/index.php?cPath=246_247 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smulemor Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 hva slags bor bruker dere hvis dere borrer ? og hvordan festes røret i bunnen for å stå stabilt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fishy Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 jeg har brukt vanlig tre bor fra biltema, gikk rett igjennom. og bare tredde røret i en stor stein i bunnen med litt tightere hull så den satt godt. hva slags bor bruker dere hvis dere borrer ? og hvordan festes røret i bunnen for å stå stabilt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smulemor Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 blir ikke de for smale ? eller får man de i forholdsvis heftige diametre ? festes på en drill eller hva ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gguldal Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Jeg har også benyttet kjeramisk stein og disse kommer ikke i de helt store bitene. De er store nok. Fordelen er at denne er tørr og enkelt kan limes sammen med f.eks. silikon for å skape en spennende permanent formasjon. Med tiden(Kort) kan man ikke se forskjell. Du kan også borre hull i LS og tre den på f.eks. PVC rør. Er du litt grundig og også benytter litt lim kan du få en stabil enhet uten at noen plastbiter kommer til syne. Jeg har gjort det sist nevnte her og borret i ls'en og brukt strips og kitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fishy Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Jeg har sett i opptil 32 mm, fins garantert større også.. Men du bør ikke legge for mye penger i borret for det ruster med engang nesten. Og de festes på drill. blir ikke de for smale ? eller får man de i forholdsvis heftige diametre ? festes på en drill eller hva ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts